Witold Kepinski - 11 oktober 2016

HP CEO Dion Weisler benadrukt innovatie en channelvriendelijkheid

HP Inc CEO Dion Weisler benadrukt dat het geheel indirect via channel partners verkoopt en zal dit ook in de toekomst doen. Hij zei dit tijdens het Canalys Channel Forum in Barcelona waarbij hij het hybride sales model van Dell, dat direct en indirect verkoopt, op de korrel nam.

Weisler was ook blij met het recente onderzoek van Canalys waarbij de channelvriendelijkheid van HP werd onderstreept. HP staat wat betreft Channel Satisfaction op de eerste positie in de Canalys Vendor Benchmark. In totaal zijn ruim 22.000 stemmen ingediend voor deze benchmark die zaken meet zoals marges, portals, support, accountmanagement, manier van zaken doen en accreditatie. Canalys heeft in 2007 de online channel community Candefero opgezet en nodigt sindsdien channel partners uit aan het programma deel te nemen. Candefero heeft op dit moment ruim 8.500 leden wereldwijd, waarvan het merendeel actief is in de EMEA-regio.

Samsung printers

Volgens Weisler heeft HP Inc. een nog innovatiever printing portfolio door de overname van Canalys. Zowel de technologie als het developement team van Samsung zijn goed en innovatief bezig aldus Weisler. Zo zijn Samsung printers compact gemaakt met 200 in plaats van 2000 bouwonderdelen.

3D en X3

Verder verwacht Weisler te groeien met innovatieve 3D printing oplossingen en de nieuwe HP X3 Windows smartphone die wordt verkocht aan grote organisatie die erken op Windows en graag daarbij hun applicaties en data streng willen beveiligen met Desktop as a Service.

Door: Witold Kepinski

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!