Wouter Hoeffnagel - 21 oktober 2016

Pyramid Analytics scoort hoog in BI Survey 16 van BARC

Pyramid Analytics scoort hoog in BI Survey 16 van BARC image

BI Office van Pyramid Analytics, leverancier van een next-generation business analytics platform voor bedrijven, heeft meerdere topposities heeft behaald in The BI Survey 16 van BARC. De oplossing veroverde onder andere in de categorieën ´self-service´, ´customer experience’ en ´chosen as standard´ de eerste positie. In totaal scoorde BI Office in 21 van de 32 categorieën een eerste plaats.

The BI Survey 16 van BARC is gebaseerd op de resultaten van een internationale enquête onder business intelligence eindgebruikers. In totaal ondervroeg BARC 3.137 eindgebruikers en rangschikte het 37 verschillende BI-producten. De leveranciers werden verdeeld in verschillende referentiegroepen. BI Office werd opgenomen in de volgende groepen: dashboarding-gerichte producten, EMEA-gerichte leveranciers, OLAP-analyse-gerichte producten en self-service rapportage-gerichte producten. In 21 van de 32 categorieën scoorde BI Office een eerste plaats (top-ranked) of een leiderspositie (top 25 procent van de referentiegroep) in ten minste één van de referentiegroepen.

Andere topposities
Daarnaast ontving BI Office acht KPI-topposities onder-EMEA gerichte leveranciers, acht onder OLAP-gerichte producten, twee onder self-service-rapportage gerichte producten, en twee in dashboarding-gerichte producten.

Enkele topposities van BI Office zijn:

  • Self-service: Voor het derde jaar op rij staat BI Office op nummer 1 in de self-service-categorie in drie van de vier referentiegroepen. Naast ad hoc query-mogelijkheden, biedt de datamodellering-wizard van BI Office flexibiliteit en self-service voor zakelijke gebruikers, waardoor ze verschillende gegevensbronnen kunnen combineren en in-memory modellen kunnen creëren in Microsoft SQL Server. Zakelijke gebruikers kunnen ook zelfstandig gebruik maken van vooraf gedefinieerde geavanceerde analytische functies, interactieve dashboards creëren en contextrijke, drukklare rapporten genereren.
  • Customer experience: BI Office staat op nummer 1 voor customer experience in alle vier van zijn referentiegroepen. De oplossing scoort hoog op het gebied van ´ease of use´, ´self-service´, ´performance satisfaction´ en ´recommendation´. 
  • Chosen as standard: Deze KPI is gebaseerd op hoe vaak het product door respondenten wordt gekozen als een standaard op multi-product-sites. BI Office staat op nummer 1 in deze categorie in drie van de vier referentiegroepen. In de dashboarding-gerichte referentiegroep behaalde BI Office een ´Chosen as standard´-score van 9,3 van 10, veel meer dan het gemiddelde van 6,2. 

Een groot deel van de klanten zegt BI Office te gebruiken voor dashboards, eenvoudige data-analyse, standaard rapportage en ad hoc queries. Daarnaast wordt BI Office als het nummer één platform genoemd voor geavanceerde analytics-projecten in de komende 12 maanden.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!