BloomReach koopt Hippo
26-10-2016 | door: Witold Kepinski
Deel dit artikel:

BloomReach koopt Hippo

BloomReach, een personalisatieplatform voor e-commerce uit Silicon Valley, heeft de strategische acquisitie van het Amsterdamse softwarebedrijf Hippo aangekondigd. De overname is een belangrijke stap voor beide bedrijven, die samen het open source digital experience platform willen bouwen dat gebaseerd is op kunstmatige intelligentie. Het nieuw ontstane bedrijf zegt hiermee grote online spelers wereldwijd te kunnen bedienen.

Hippo zal ook in de toekomst vanuit Amsterdam opereren, als een onafhankelijk bedrijfsonderdeel van BloomReach dat alle klant-, marketing- en sales-activiteiten ondersteunt. Het samengevoegde bedrijf zal de bestaande applicaties blijven ondersteunen en in alle R&D-locaties in Mountain View, Dallas, Bangalore, Amsterdam en Boston sterk investeren in content en commerce-oplossingen. Hippo’s CEO Jeroen Verberg zal toetreden tot de Board of Directors van BloomReach en fungeren als General Manager van de Hippo business unit. Ook de andere twee co-founders en de overige leden van het Hippo managementteam blijven binnen het bedrijf werkzaam. Verdere details van de overname worden niet bekendgemaakt.

“Door samen te gaan met BloomReach combineren we de meest geavanceerde machine-learning-technieken met Hippo’s state-of-the-art content performance en delivery platform”, zegt Jeroen Verberg (foto), co-founder en CEO van Hippo. “Of het nu gaat om meer productaankopen, meer content engagement of het bieden van oplossingen voor de problemen van bezoekers - ons geïntegreerde platform zal voor ieder bedrijf resultaat opleveren. Het zal autonoom handelen, zelflerend zijn en gebruikers nuttige inzichten geven op basis waarvan ze hun experience verder kunnen verbeteren.”

Sinds de oprichting in 2009 heeft BloomReach een significante omzet- en marktgroei in de e-commerce doorgemaakt. Het bedrijf mag inmiddels meer dan 150 van de grootste Noord-Amerikaanse en Britse e-commerce-spelers tot haar klanten rekenen, waaronder Neiman Marcus, Staples, Nordstrom en Homebase.

Ook Hippo heeft in de afgelopen jaren enorme groei doorgemaakt en telt momenteel meer dan 170 klanten in 13 landen. Onlangs werd Hippo nog tot visionair benoemd in het toonaangevende Gartner Magic Quadrant voor Web Content Management. Hippo heeft zich bewezen als enterprise-class CMS en mag grote bedrijven en instellingen zoals de Rijksoverheid, NS, Deutsche Telekom en FC Bayern München tot haar klanten rekenen. Hippo’s sterke aanwezigheid in de Europese markt levert in combinatie met de sterke positie van BloomReach in de VS een ideale geografische uitgangsbasis voor verdere gezamenlijke expansie op wereldwijde schaal.

 

Terug naar nieuws overzicht