KPN Zakelijke Markt onder druk door daling prijsniveaus en migratie naar IP-diensten
28-10-2016 | door: Witold Kepinski
Deel dit artikel:

KPN Zakelijke Markt onder druk door daling prijsniveaus en migratie naar IP-diensten

KPN zag in het derde kwartaal zijn omzet met 2,6 procent dalen naar 1,718 miljard euro. De nettowinst daalde van 87 naar 45 miljoen euro.  De omstandigheden in KPN Zakelijke Markt blijven uitdagend door impact van daling prijsniveaus en migratie van traditionele telecomdiensten naar IP-diensten. Daarom werd er 5,1 procent bespaard op de kosten. In de periode 2015-2018 wordt er 4,5 procent bespaart.

KPN meldt: "De zakelijke markt verandert door nieuwe technologieën en een veranderende vraag. De vraag naar multi play en IT-diensten groeit, maar dit is nog niet voldoende om de daling in traditionele telecomdiensten te ondervangen. In de zakelijke markt is KPN een sterke ICT-speler, waarbij de leidende positie op het gebied van toegang en connectiviteit wordt gecombineerd met een versterkte positie in IT. Als onderdeel van de strategie om te groeien in digitale securitydiensten, investeerde KPN in het derde kwartaal in SecurityMatters, een toonaangevende leverancier van geavanceerde cybersecurity-oplossingen. In het kwartaal werden nieuwe, meerjarige contracten gesloten met een aantal grote zakelijke klanten. En de programma’s ter verbetering van de klanttevredenheid leverden een sterke stijging van de NPS onder zakelijke klanten op." 

KPN investeerde ook in het derde kwartaal in zijn netwerken en IT-infrastructuur. Recent heeft KPN tijdens een test een constante downloadsnelheid van 1,1 Gbps gerealiseerd in een indoornetwerk door het stapelen van 4G frequenties. De voortdurende capaciteitsuitbreiding van vaste en mobiele netwerken is erop gericht om een uitstekende klantbeleving te verzorgen en heeft geleid tot verder stijgende klanttevredenheid in alle segmenten zo meldt ceo Eelco Blok (foto) “In het derde kwartaal van 2016 hebben we de financiële prestaties verbeterd dankzij kostenbesparingen en goede commerciële prestaties in de Consumentenmarkt, waar inmiddels meer dan 1 miljoen huishoudens een combinatie van vaste en mobiele diensten bij ons afneemt. We streven naar voortdurende verbetering van de klantervaring. Het afgelopen kwartaal hebben we onze vaste en mobiele abonnementen verder verbeterd. Tijdens een 4G test realiseerden we een constante downloadsnelheid van 1,1 Gbps. Ook zien we resultaten van de klanttevredenheidprogramma’s in de Zakelijke Markt.” 

 

WK

Terug naar nieuws overzicht
Mobility