Witold Kepinski - 07 november 2016

Flow.ai zet artificial intelligence en chatbots in bij Media Markt

low.ai is de grote winnaar van de Startup Challenge die Media Markt in samenwerking met Get in the Ring organiseerde. Met hun inzet van chatbots op basis van artificial intelligence, werd Flow.ai unaniem gekozen als startup met de beste oplossing om de customer experience bij Media Markt te optimaliseren. Naast een pilot project bij Media Markt Nederland ontvangt Flow.ai een wildcard voor SPACELAB, de wereldwijde startup accelerator van Media Markt in München.

De challenge richtte zich op startups die zich bezighouden met augmented reality, virtual reality of artificial intelligence. Andere startups in de race waren CrownstoneBlippar.comAnchormenDutch Rose Media en CleVR B.V. Zij mochten hun idee gistermiddag pitchen voor het bestuur van Media Markt Nederland op het hoofdkantoor in Rotterdam.

Chatbots als waardevolle collega
De winnende startup Flow.ai zorgt voor een integratie van chatbots in werkprocessen. Daarbij zien ze chatbots niet als vervanging voor medewerkers, maar als waardevolle collega’s. Flow.ai ontwikkelt een platform waarop bedrijven kunstmatige intelligentie-toepassingen kunnen inzetten op een manier die bij hun past, zodat werknemers en chatbots optimaal kunnen samenwerken.

Door de pilot bij Media Markt hoopt Flow.ai door te groeien en een concept te ontwikkelen voor de retail. Gijs van de Nieuwegiessen, Co Founder van Flow.ai; “We zijn ontzettend blij met deze kans. Media Markt is voor ons de ideale partner omdat we graag een concept ontwikkelen waarin artificial intelligence en chatbots zowel online als in de fysieke winkels kan worden toegepast.”

Technologie het middel, klanttevredenheid het doel
De keuze voor Flow.ai komt voort uit de gedachte van Media Markt dat technologie altijd een middel moet blijven, en niet een doel op zich. “Het doel dat voorop staat is de tevredenheid van de klant,” vertelt Dennis Hooijmans, COO bij Media Markt Nederland. “Met de toepassingen van Flow.ai kunnen we ons klantcontact verbeteren, 24/7 service verlenen en de klant verrassen door snel en efficiënt in te spelen op de customer journey. Door samen met Flow.ai een concept te ontwikkelen, dat ook in de winkels toepasbaar is, willen we Artificial Intelligence een gemeengoed in retail maken.”

Het is voor Media Markt niet nieuw om samen te werken met startups. De elektronicaketen werkt nauw samen met startups in zowel lokale pilots als de wereldwijde SPACELAB accelerator. De pilot voor Flow.ai is dan ook niet de enige uitkomst van de challenge. Ook over de innovatieve oplossingen van Crownstone en Blippar is Media Markt erg enthousiast, zo enthousiast dat ze ook met hen op zoek gaan naar de mogelijkheden om in de nabije toekomst samen te werken.

Get in the Ring Challenges
Deze challenge is een van de vele kansen die startups geboden wordt om samen te innoveren. De Get in the Ring Foundation daagt startups wereldwijd uit om bestaande oplossingen toe te passen op de innovatie-uitdagingen en doelen van corporates, de publieke sector en NGO’s. Met deze Challenges heeft de Get in the Ring Foundation het doel om formele partnerschappen te sluiten, waarbinnen zowel zaken worden gedaan als impact wordt gecreëerd. Meer informatie over onze Challenges kun je vinden op www.getinthering.co/challenges. Voor meer informatie over de Media Markt Challenge gaat u naar: www.getinthering.co/mediamarkt.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!