Witold Kepinski - 21 november 2016

Fujitsu ondersteunt partners in de Digitale Transformatie

Fujitsu ondersteunt partners volop in de Digitale Transformatie. Komende jaren zullen partners hun businessmodel gaan aanpassen. Het is essentieel dat een grote IT-leverancier zoals Fujitsu de partners daarbij ondersteunt met kennis en kunde, zoals rond cloud-diensten, Internet Of Things, Artificial Intelligence en security-oplossingen. Dit zegt Dave Hazard, Head of Sales Operations and Channel EMEIA bij Fujitsu.

David Hazard is al een jaar werkzaam als Head of Sales Operations and Channel EMEIA bij Fujitsu. Eerder was hij werkzaam bij Systemax EMEA (Misco), Dell EMEA en een aantal financiële instellingen. Hij kent de business van channel partners en eindgebruikers goed. David is bij Fujitsu verantwoordelijk voor development van best practice & tools om de partners in hun sales te ondersteunen. Hij wil daarmee groei halen voor Fujitsu’s 27.000 Channel Partners.

Hazard zegt dat door de digitale transformatie en disruptie businessmodellen sneller veranderen waarop Fujitsu en zijn partners op in spelen. “”Het is een interessante tijd voor channel partners want de wereld verandert in hoog tempo. Het MDF vendor-geleide model en transactionele business maakt plaats voor nieuwe inkomsten. Dat zijn onder andere jaarlijkse wederkerende omzet, business outcome, technologische en kantgerichte oplossingen, hardware as a service (HaaS) en migratie van applicaties naar de cloud. Channel partners krijgen bij deze verandering ondersteuning van Fujitsu die een end to end oplossingen biedt. Deze bestaan uit devices, servers, storage en diensten zoals migratie van applicaties.

Sweetspot

De hardware propositie van Fujitsu is en blijft interessant aldus Hazard. Op het gebied van mobility en workspace oplossingen levert Fujitsu 2-1 devices. Deze devices passen in workplace transformatie die Fujitsu faciliteert. Maar ook hyper converged integrated systems (die prima werken met technologie van NetApp, Cisco, Brocade) zoals de PrimeFlex range, cluster-in-a-box, SAP, Hadoop en Big Data oplossingen. Daar zit enorme groei in. Of de Eternus flash storage oplossingen. Dat is een sweetspot van Fujitsu. We kunnen channel partners helpen deze oplossingen snel aan hun klanten te leveren. Dat doen we met trainingen, sales & marketing support, services en digital marketing.”

IoT

Hazard ziet verder Internet of Things (IoT), waarbij de toepassing centraal staat, als een groeikans voor resellers die actief zijn in verschillende branches, zowel voor mkb, midmarket en enterpse klanten. Onder andere met het Fujitsu Cloud IoT Platform, een Platform-as-a-Service oplossing die data afkomstig van senoren snel opslaat en analyseert via een pay-as-you-use pricing gehost op de Fujitsu Cloud Service K5. ”Het MetaArc platform en Cloud Service K5 integreert alle cloud aspecten zoals private, public en on/off premises. Channel partners kunnen daarmee speciale en generieke oplossingen bieden.”

Niet technologie zelf, maar de toepassing ervan staat centraal bij IoT benadrukt Fujitsu. Het resultaat is efficiencywinst, veiligheid en nieuwe business zo meldt Fujitsu op basis van een aantal cases. Zo kunnen veehouders waardevolle inzichten krijgen over hun met wearable sensoren uitgeruste veestapel. Of de ‘Hyperconnected Van’, een bestelbus die installateurs en ander personeel in de buitendienst stukken efficiënter maakt. Het politiekorps van Richardson, Texas (VS), heeft met Fujitsu al haar voertuigen, wapens en andere uitrusting voorzien van RFID-technologie. Dit maakt de inzet van politiecapaciteit vele malen efficiënter, maar komt ook de bedrijfsvoering ten goede.

Robo Advisory

Tot slot ziet Hazard groeikansen met Artificial Intelligence (AI) zoals in de gezondheidszorg, industrie en financiële diensten. “In de gezondheidszorg kan je AI gebruiken rond ‘predictve’ medische technologie, bijvoorbeeld hoe je juiste informatie uit data krijgt via scanners. Bij financiële instellingen kan je met AI meer productiviteit en resultaten halen zoals met ‘robo advisory’: slimme pc’s die betere beslissingen maken dan fund managers waar in de toekomst het beste geïnvesteerd kan worden. Veel klantdiensten worden in de toekomst vaker gedaan via robo advisory. Klanten zullen ook vaker beter bediend worden met webschat en robotic technologie. Uiteindelijk gaat het er om hoe je het beste klantcontact hebt.”

Door: Witold Kepinski

Copaco | BW 25 maart tm 31 maart 2024 Trend Micro BW BN week 10-11-13-14-2024
Copaco | BW 25 maart tm 31 maart 2024

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!