Witold Kepinski - 21 november 2016

myBrand verzorgt integrale SAP-dienstverlening voor Bakker.com

myBrand, SAP-dienstverlener en -kennispartner, gaat de integrale SAP-dienstverlening van Europa’s grootste tuinspecialist Bakker.com verzorgen. De samenwerking stelt Bakker.com in staat zich te ontwikkelen van traditioneel postorderbedrijf tot omnichannel retailer.

myBrand is inmiddels begonnen met het laatste deel van de SAP-integratie, de Order to Cash applicatie, die inkomende betalingen en klantfacturen van Bakker.com verwerkt. Vanaf volgend jaar kiest Bakker.com ook voor myBrand’s SAP Functioneel Support, SAP Licentieonderhoud en myBrand Private Cloud inclusief SAP Technisch Support.

De SAP-integratie biedt Bakker.com real-time inzicht in bedrijfsprocessen, zoals orderverwerking, levering en facturatie. Hierdoor kan de tuinspecialist haar klanten een superieure beleving bieden, ongeacht hun locatie of het device dat ze gebruiken. Voor de eerste fase van de SAP-integratie werkte Bakker.com met een pool van zzp’ers, waardoor een deel van de projectcoördinatie bij het bedrijf zelf bleef liggen. Voor de tweede fase zocht het bedrijf daarom een business partner die het project volledig uit handen kon nemen.

Voor de SAP-integratie gebruikte Bakker.com eigen maatwerkapplicaties die niet real-time aan elkaar gekoppeld waren. Om de slag naar omnichannel retailer te kunnen maken moesten die met elkaar geïntegreerd worden in SAP. Zo zorgt de integratie van de Order to Cash applicatie voor een vereenvoudiging van het applicatiebeheer en een soepeler verloop van belangrijke bedrijfsprocessen.

WK

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!