Redactie - 22 november 2016

MAIN Energie vindt partner in Dutch Cloud

MAIN Energie vindt partner in Dutch Cloud image

MAIN Energie, dé energieleverancier voor de zakelijke markt, is onlangs overgegaan naar de cloud van Dutch Cloud. MAIN Energie zocht al een tijdje naar een partner die de zorg voor de ICT-infrastructuur uit handen kon nemen. Stijn Klaassen, Manager IT Innovatie en Data van MAIN Energie vertelt: “MAIN is de schakel tussen de klant, de producent en de netbeheerder. Het gaat om veel berichtenverkeer tussen veel, vaak complexe systemen van diverse partijen. Dat moet allemaal snel en goed gebeuren. Onze IT moet het altijd foutloos doen.”

MAIN Energie heeft de ICT altijd zelf verzorgd, maar ziet in dat het beheer van ICT geen core business voor ze is. Uit het oogpunt van risicobeheer en voortschrijdende professionaliteit ging men daarom op zoek naar een goede ICT partner. Deze heeft MAIN Energie gevonden in Dutch Cloud. De bedrijven hebben een duidelijke klik, de bedrijfswaarden sluiten naadloos op elkaar aan. Klaassen: “Persoonlijke aanpak, oog voor kwaliteit en gericht op innovatie.” Voor Dutch Cloud zijn bedrijfswaarden net zo belangrijk. “MAIN Energie en Dutch Cloud delen dezelfde waarden. Die liggen op het vlak van transparantie, flexibiliteit en persoonlijk contact. Met name in dat laatste hebben we elkaar eensluidend gevonden”, zegt Martijn van Zoeren (foto), oprichter en CEO bij Dutch Cloud.

Transparantie en flexibiliteit zijn belangrijke pijlers gebleken in het selectieproces. MAIN doet niet aan stilzwijgende verleningen, zoals de andere energieleveranciers. Het bedrijf biedt flexibiliteit door het bieden van de mogelijkheid tot het versturen van facturen op basis van het maandverbruik, per klant, per vestiging of per bedrijfseenheid. Net wat de klant wil. “We verwachten eenzelfde flexibele en transparante manier van factureren van onze leveranciers. Dutch Cloud kan dat en is daar uniek in. Die flexibiliteit vertaalt zich ook in de samenwerking. Dutch Cloud heeft een praktische aanpak, terwijl de andere aanbieders zich verschansen achter rigide en gestandaardiseerde procedures. Soms moeten dingen nu gebeuren, en niet als de leverancier eraan toe is”, aldus Klaassen. Wat ook aansprak, is de focus van Dutch Cloud op security en compliance. Klaassen legt uit: “Onze klantgegevens moeten absoluut veilig zijn. Dutch Cloud heeft de beveiliging goed op orde en is uitgebreid gecertificeerd. Dat de data in Nederland staan, is een belangrijke bijkomstigheid”.

Dutch Cloud heeft de overgang naar de cloud binnen 10 dagen afgerond, zonder dat de business onderbroken hoefde te worden. Klaassen stelt dan ook tevreden te zijn over het resultaat: “Onze business-applicaties, back-office bestanden en de contactcenter-software zijn in korte tijd overgezet zonder noemenswaardige issues. Ik hoef me geen zorgen meer te maken over de uptime of security van onze systemen. We hebben nu de handen vrij om ons nog meer op de klantwensen te richten en om de ontwikkeling van nieuwe concepten te ondersteunen. We zijn klaar voor verdere groei.”

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!