Redactie - 15 december 2016

Top-5 best gelezen SAP Nederland blogs van 2016

Het einde van  het jaar nadert en het is dus weer tijd voor lijstjes!  Een terugblik op  alle verschenen blogs van 2016 mag natuurlijk niet ontbreken. Hieronder de top 5 met de best gelezen blogs van SAP Nederland van het afgelopen jaar samengesteld door Ingeborg van Beusekom, Senior Marketing Communications Manager bij SAP Nederland.

1. Deze 5 trends bepalen de retail in 2016

Technologie speelt een steeds grotere rol in retail. Maar technologische vooruitgang is niet de enige factor die bepaalt waarin jij als retailer moet investeren. Maatschappelijke ontwikkelingen, wetgeving en veranderende behoeften zijn minstens zo belangrijk. Wil je als retailer de boot niet missen volgend jaar, houd dan deze trends in het achterhoofd. Lees de blog. 

2. Nederland innovatieland vraagt om meetbaar beleid

Onze overheid staat niet bekend om haar flexibiliteit en snelheid ten aanzien van nieuwe technologie. Dat geldt zeker voor de toepassing ervan binnen de eigen muren. Maar die vlieger gaat ook op als het gaat om het formuleren van beleid voor de digitale economie. Dat moet anders, wil de overheid geen remmende factor worden op innovatie. Lees de blog.

3. Waarom blockchain ook jouw wereld verandert

Blockchain, de revolutionaire technologie achter bitcoin, zal de wereld veranderen. Notarissen, bankiers, muzikanten, ambtenaren, handelaren… iedere sector wordt geraakt door de disruptieve kracht van de blockchain. Waarom? Mark Raben legt het uit. Lees de blog.   

4. De contentstrategie die wel werkt: hero, hub, hygiene

Viral marketing was ten tijde van de opkomst van social media een enorme hype. Tegenwoordig moet je meer in je mars hebben dan dat ene sterke filmpje dat als een tierelier over de socialmediakanalen dendert. Voor een continue sterke band met je doelgroep is een gedegen contentmarketingstrategie noodzakelijk. Met de methode 'hero, hub, hygiene' leg je een solide basis. Lees de blog.

5. Neuromarketing: de black box van de klant ontrafeld

De Pepsi Paradox, het Ferrari Effect en het Maya Principe. Als iemand deze drie woorden in één adem uitspreekt, weet je: hier is een onderzoekster aan het woord. En wat voor één. Tijdens de Marketing Inspiration Day betrad Eveline van Zeeland het podium. Een klassiek geschoolde econoom met een fascinatie voor het nieuwe, een nieuwsgierigheid naar het ongerepte. Lees de blog

 

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!