Salesforce geeft Salesforce Marketing Cloud een update
15-12-2016 | door: Wouter Hoeffnagel

Salesforce geeft Salesforce Marketing Cloud een update

Salesforce introduceert een aantal vernieuwingen aan de Salesforce Marketing Cloud aan. Deze zijn gebaseerd op de recente overname van Krux, een toonaangevend data management platform (DMP). Zo is cross-channel ad delivery management verbeterd, is de mogelijkheid toegevoegd om in digitale advertenties gebruik te maken van alle gegevens in Salesforce en zijn AI-aangedreven Einstein Journey Insights dashboards toegevoegd aan het platform. Deze nieuwe functies helpen marketeers in staat om publiek te segmenteren en te activeren om de juiste boodschap op het juiste moment op ieder kanaal af te leveren.

Legacy DMP's werden gebouwd als web- cookie- verzamel- en distributieplatforms, eenvoudig door het verbinden van een cookie met een publiekssegment en het activeren daarvan voor advertentietargeting. Maar in een wereld waarin de aandacht van klanten is verschoven van tv's en desktop computers naar een verscheidenheid aan onderling verbonden mobiele apparaten hebben marketeers behoefte aan een meer geavanceerde DMP die hen kan helpen bij het op nieuwe manieren identificeren en aantrekken van klanten en prospects. Vandaag de dag moeten DMP's in staat zijn een grote verscheidenheid van uiteenlopende gegevens van de klant op te nemen en te analyseren, waarbij de gegevens afkomstig kunnen zijn van meerdere apparaten, CRM-systemen, e-mail marketing campagnes, sociale netwerken, handel en POS-oplossingen en nog veel meer.

Slimmere marketing
Deze enorme verschuiving creëert nieuwe kansen voor bedrijven in alle sectoren om nog slimmer te zijn in de manier waarop zij marketing bedrijven naar hun klanten toe. Forrester schat zelfs dat de uitgaven voor data management platforms in 2016 in totaal 896,6 miljoen dollar zullen bedragen, en dat deze zullen toenemen met een samengesteld jaarlijks groeipercentage van 38,1 procent tot een totaal van 4,5 miljard dollar in 2021 doordat de gebruikersbasis van detailhandelaars, consumentenmarketeers en uitgevers verbreed zal worden naar de gezondheidszorg, verzekeraars en andere financiële dienstverleners.

Met de toevoeging van Krux heeft Marketing Cloud zijn mogelijkheden uitgebreid om publiek te segmenteren en te targeten om nauwkeurige digitale marketing op schaal te verbeteren. Nu kunnen marketeers gegevens vastleggen uit elke bron, met inbegrip van bestaande klantgegevens in Salesforce, en ze verenigen, segmenteren, en een publiek voor slimmere digitale reclame activeren. Daarnaast kunnen bedrijven mogelijkheden van Marketing Cloud Einstein AI benutten om miljarden profielen en biljoenen customer engagement gebeurtenissen te verwerken om nieuwe segmenten te onthullen.

Overzicht
Een overzicht van de nieuwe features:

  • Cross-channel ad delivery management: Krux berekent het optimale advertentie frequentiebereik voor bedrijven door het testen en het meten van de advertenties waarop klanten daadwerkelijk reageren en overgaan tot een aankoop. Dit stelt marketeers in staat om reclame-uitgaven en de ROI te optimaliseren door het leveren van het juiste aantal advertenties en te voorkomen dat campagnes vervelend of ineffectief worden. Zo zullen bijvoorbeeld gerichte advertenties door een autofabrikant geleverd aan potentiële kopers automatisch stoppen wanneer een optimale frequentie is bereikt.
  • Digitale reclame wordt aangedreven door Salesforce-gegevens: Marketeers hebben nu de mogelijkheid om digitale reclame over mobiele apparaten en het web aan te drijven met behulp van gegevens vanaf elke locatie binnen Salesforce, waaronder Sales Cloud, Service Cloud, Commerce Cloud en meer. Zo kan bijvoorbeeld een internetprovider nu gemakkelijk stoppen met het sturen van reclame naar een ??klant die een klacht open heeft staan bij de klantenservice. Of een detailhandelaar kan gebruik maken van wat ze weten over hun trouwste klanten om zich beter te richten op prospects waarmee ze nog geen directe relatie hebben, zoals iemand die een videoadvertentie bekeken heeft of geklikt heeft op een banner ad, maar daarna het winkelwagentje weggeklikt heeft.
  • Einstein Journey Insights: Het nieuwe Journey Insights dashboard helpt marketeers om te begrijpen welke evenementen en in welke volgorde leiden tot het meest efficiënte dialoog door met behulp van gegevenswetenschap honderden miljoenen datapunten te analyseren. Zo zou bijvoorbeeld een e-commerce bedrijf kunnen ontdekken dat een videoreclame in combinatie met twee display-advertenties de kans dat een klant een transactie voltooit met een factor twee verhoogt.

1-op-1 klantervaringen bieden
Salesforce Marketing Cloud stelt marketeers in alle bedrijfstakken in staat om betekenisvolle klantgegevens te benutten, gepersonaliseerde klantervaringen op schaal te bouwen en bedrijfsresultaten te bevorderen. Met Einstein kunnen marketeers het beste publiek, inhoud, kanaal en verzendtijd voor elke interactie met de klant voorspellen - en het beste aanbod aanbevelen - allemaal automatisch. Op maandbasis is Krux in interactie met meer dan 3 miljard browsers en apparaten, ondersteunt het meer dan 200 miljard gegevensverzameling-gebeurtenissen, verwerkt het meer dan 5 miljard CRM-bestanden, en orkestreert het meer dan 200 miljard gepersonaliseerde klantervaringen. Salesforce Marketing Cloud's schaalbare infrastructuur, gecombineerd met deze nieuwe kunstmatige intelligentie en mogelijkheden voor identiteitsmanagement van apparaat tot apparaat, stelt bedrijven hierdoor in staat om een ??consistente merkbeleving gedurende de gehele klantervaring te leveren.

Onder andere Anheuser-Busch InBev, ConAgra en JetBlue gebruiken Marketing Cloud om verbinding te maken met klanten op geheel nieuwe manieren.

Prijzen en verkrijgbaarheid

  • Salesforce Marketing Cloud en Krux zijn momenteel beide verkrijgbaar.
  • Het nieuwe Krux innovatie cross-channel ad delivery management, digitale reclame mogelijk gemaakt door Salesforce-data en Journey Insights zijn momenteel allemaal verkrijgbaar.
Terug naar nieuws overzicht
Cloud