Redactie - 22 december 2016

Sparked zet CloudBilling in voor facturatie Microsoft CSP-diensten

Sparked zet CloudBilling in voor facturatie Microsoft CSP-diensten image

Sparked is een Microsoft Partner op het gebied van Cloud, Office 365, SharePoint, Apps en CRM. De missie van Sparked is om de business van klanten te versnellen en te innoveren met de slimme inzet van technologie.

De uitdaging

Sparked was zich al vroeg bewust van de kracht van het Microsoft CSP-platform. Om goed voorgesorteerd te staan wilden ze dit volledig ingericht hebben. Microsoft stelt namelijk hoge eisen aan het afrekenen van verbruik richting klanten: binnen 1 jaar moeten Microsoft Partners aan deze eisen voldoen willen ze hun partnerstatus behouden.

De oplossing

Het verbruik ophalen uit het CSP-portaal en voor iedere Sparked-klant een overzichtelijke factuur genereren waar al het verbruik tot in detail op staat. De facturen worden vervolgens direct financieel verwerkt in het boekhoudpakket AccountView.

Het voordeel

Sparked heeft nergens meer omkijken naar. Het hele proces is geautomatiseerd en klanten ontvangen een duidelijk overzicht van het verbruik en de kosten die daaruit voortvloeien.

Het verhaal

Via een Microsoft event waar CloudBilling haar oplossing mocht presenteren zag Sparked direct in dat dit de oplossing zou kunnen zijn om de toekomstige groei het hoofd te kunnen bieden. Ze waren niet in staat hun CSP dienst goed te factureren. De administratiemedewerkers waren relatief veel tijd kwijt aan dit onderdeel, omdat het allemaal handmatig ingevoerd moest worden. Dit stond de ambities van de organisatie in de weg.

Sparked maakt namelijk de shift van projecten naar continuous delivery om te blijven voldoen aan de vraag van de markt. Voor hen is het belangrijk om hun producten- en dienstenportfolio uit te blijven breiden en dit te kunnen schalen.

De interesse in CloudBilling werd tijdens het Microsoft event gewekt, waarna tijdens diverse meetings eerst de facturatie in kaart is gebracht, vervolgens een omgeving geconfigureerd met daarin onder andere informatie over de klanten, prijs en een opzet voor een factuur in PDF. Na een geslaagde testperiode werden de Sparked mensen getraind en heeft de overdracht plaatsgevonden.

Sparked verwacht naast een explosieve groei van het CSP-platform ook andere diensten en producten als een service aan te bieden en het administratieve proces via CloudBilling te laten verlopen.

Dave van Lier | Klantsucces Manager, geeft drie redenen aan waarom er gekozen is voor CloudBilling om de CSP facturatie op orde te brengen:

1. Verhouding functionaliteit vs prijsstelling
2. Aantoonbare innovatie en doorontwikkeling
3. Een juiste klik met de mensen, de basis voor een succesvolle implementatie”

 

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!