Witold Kepinski - 10 januari 2017

Microsoft optimaliseert partner business organisatie

Microsoft optimaliseert per 1 februari 2017 zijn partner business organisatie zo meldt ZDNet. Doel is dat partners makkelijker zakendoen met Microsoft en uiteraard meer software, hardware en cloud services verkopen. 

Het komt er op neer dat Microsoft zijn Enterprise Product Group (EPG) samensmelt met de SMS&P (Small and Mid-market Solutions and Partners) group. De nieuwe combinatie wordt geleid door Chris Weber (foto), corporate vice president van mid-market solutions & partners bij Microsoft. Doel van de nieuwe combinatie is dat partners nauwer samenwerken met Microsoft om zo de beste oplossingen te leveren.

One Commercial Partner business 

Verder heeft Microsoft resterende partnerteams samengevoegd in de One Commercial Partner business die wordt geleid door Ron Huddleston, corporate vice president of Enterprise Partner Ecosystem bij Microsoft. Hij werkte eerder bij Salesforce. Daaronder vallen Kim Akers en het ISV team, Victor Morales en het Enterprise Partner team, en Gavriella Schuster en het WPG team.

Digital

Verder er het nieuwe Microsoft Digital onderdeel dat focus geeft op de cloud business onder leiding van Anand Eswaran, corporate vice president of Microsoft Services. Microsoft Digital bestaat uit Microsoft evangelisten, developers en digitale adviseurs en architecten.

Dynamics

Microsoft combineert tot slot zijn Worldwide Public Sector en Industry Businesses. Deze combinatie wordt geleid door corporate vice president Toni Townes-Whitley. De Microsoft Dynamics organisatie wordt geleid door corporate vice president Frank Holland.

Lees meer in ZDNet.

WK

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!