Witold Kepinski - 16 januari 2017

Edwin Kanis is Manager Marketing & Innovation van Axians

Edwin Kanis is Manager Marketing & Innovation van Axians image

Edwin Kanis (43) is per 1 januari 2017 benoemd tot Manager Marketing & Innovation voor Axians Nederland. Hij volgt Jan van de Bovenkamp op, die met ingang van dit nieuwe jaar is aangesteld als internationale Brand Communication Director voor Axians. Kanis is in zijn nieuwe rol tevens verantwoordelijk voor de communicatie van het Axians merk in Nederland.

Binnen de organisatie is Edwin Kanis al 12 jaar op verschillende vlakken actief. Als Operationeel Manager, Sales Manager en Business Development Manager werkt hij nauw samen met partners en klanten aan de ontwikkeling van innovatieve diensten en oplossingen op het gebied van ICT software en infrastructuren. Naast zijn verantwoordelijkheid voor Marketing en Communicatie begeleid hij tevens de strategische innovatie programma’s van Axians om daarmee het portfolio rondom de digitale transformatie verder invulling te geven op de gebieden Cloud, IoT, Big Data, Data Management en Security.

‘We investeren vanuit Axians continu in nieuwe technologie en de ontwikkeling van nieuwe diensten’, aldus Kanis. ‘Daarnaast zien we het als onze taak om klanten te begeleiden in de digitale transformatie. Door goed in contact te blijven met onze klanten en relaties kunnen we steeds bepalen waar we staan en hoe we met behulp van slimme technologie vooruit kunnen komen. Samenwerking leidt onherroepelijk tot betere oplossingen voor vandaag én morgen.’

Een van de eerste stappen die Axians zet in 2017 is de start van een strategisch innovatie programma in samenwerking met het Center for Strategy & Leadership, waarin dertien CIO’s uit de klantenkring van Axians deelnemen. ‘Daarin vergroten we gedurende zes sessies het totaal innovatief vermogen van deelnemende CIO’s, IT Managers en Sr. Programmamanagers’, licht Kanis toe. ‘Met als resultaat dat zij een transformatie door kunnen gaan waarbij IT niet langer als kostenpost wordt gezien maar als strategische enabler van innovatie.’

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!