Witold Kepinski - 19 januari 2017

ServiceNow koopt machine learning specialist DxContinuum

ServiceNow, leverancier van enterprise IT-oplossingen, heeft de overname van DxContinuum bekendgemaakt, een aanbieder van oplossingen op het gebied van machine learning. De overname wordt gedaan met een all-cash transactie die naar verwachting aan het eind van deze maand wordt afgerond.

Als speler in intelligente automatisering beweert ServiceNow haar productiviteit voor klanten te kunnen verhogen door machine learning mogelijkheden en datamodellen aan te bieden die door DxContinuum zijn ontwikkeld.
  
ServiceNow zal de technologie van DxContinuum, gevestigd in Silicon Valley, implementeren in het ServiceNow®platform en haar producten. De voorspellende modellen van DxContinuum zullen zorgen voor een hogere efficiëntie in het automatisch categoriseren van inkomende verzoeken van mens en machine.
 
Door de machine learning algoritmes van DxContinuum toe te passen op alle unieke datasets van klanten kan ServiceNow machines trainen in het nemen van de juiste route bij IT-, HR-, customer service- of andere verzoeken. Hierdoor neemt het accuraatheidsniveau toe. De modellen kunnen bijvoorbeeld een verzoek in de juiste categorie plaatsen, het verantwoordelijke team automatisch op de hoogte stellen en mogelijke risico's berekenen. Doordat organisaties betere voorspellingen kunnen doen over uitkomsten en acties kunnen automatiseren, kunnen ze hun kosten terugbrengen en de time-to-resolution verkorten zo beweert Dave Wright, chief strategy officer, ServiceNow. "Met de toevoeging van DxContinuum aan het ServiceNow-platform zal een groot deel van handmatige werkprocessen op termijn door machines worden gedaan. Werknemers hebben daardoor de handen vrij om zich te concentreren op werk dat hun bedrijf de hoogste waarde oplevert."
 
"ServiceNow biedt op dit moment al het meest geavanceerde softwareplatform aan voor het automatiseren van enterprise-werkzaamheden, maar dankzij onze technologie wordt het platform ook veruit het slimste," zegt Debu Chatterjee, oprichter en CEO van DxContinuum. "De rijke operationele datasets van hun klanten zorgen voor zeer accurate voorspellingen waardoor ze werkzaamheden binnen de gehele organisatie kunnen versnellen."
 
De geavanceerde mogelijkheden voor geautomatiseerde categorisering zullen later dit jaar beschikbaar komen.
 
ServiceNow zal details over de overname delen tijdens haar presentatie over de resultaten in het vierde kwartaal en het fiscaal jaar 2016, die gepland staat op 25 januari 2017. Bezoek voor meer informatie over het ServiceNow-platform deze site.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!