HowardsHome introduceert Sales Triggers voor Salesforce

09-02-2017 | door: Redactie

HowardsHome introduceert Sales Triggers voor Salesforce

Het Nederlandse bedrijf HowardsHome, specialist in het vinden en selecteren van relevante content en het verrijken en delen hiervan, introduceert een nieuwe dienst voor B2B sales professionals: Sales Triggers.

Sales Triggers levert sales actuele verkoopkansen, bedreigingen en conversatie-starters uit alle Nederlandse nieuwsberichten en social media, het Handelsregister en berichten van de bedrijven zelf. Denk hierbij aan personele wijzigingen, nieuwe partnerships of belangrijke deals, nieuwe producten en diensten of berichten over mogelijke financiële problemen. HowardsHome maakt al ruim 17 jaar gestructureerde informatie (zowel strategisch als operationeel) van ongestructureerde online data. Het doet dit met oplossingen als HowardsHome Nieuws, Curation Hub voor Employee Advocacy en Sales Triggers. Inmiddels maken meer dan 300 organisaties in alle mogelijke branches gebruik van deze oplossingen. HowardsHome verzamelt, filtert en verrijkt online informatie waaronder ‘social conversations’ en online nieuws en maakt dit geschikt voor zowel intern als extern delen.

Met Sales Triggers ontvangen sales en marketing alle relevante signalen uit het nieuws over hun specifieke klanten en prospects direct in hun vertrouwde CRM-omgeving. De dienst komt als eerste beschikbaar op het Salesforce-platform, waar het volledig geïntegreerd is in de standaard Salesforce werkomgeving van de sales professional. Het product is met onmiddellijke ingang beschikbaar via de Salesforce AppExchange. Deze AppExchange is met meer dan 3000 apps en al meer dan 4 miljoen downloads een groot platform voor zakelijke apps.

Sales proces

Het B2B salesproces is de afgelopen jaren ingrijpend veranderd. Klanten en prospects verwachten van leveranciers dat zij hun business en uitdagingen goed begrijpen en zo relevante oplossingen bieden. Veel organisaties hebben nu echter een onvolledig beeld van wat er bij hun klant of prospect speelt. Daardoor worden kansen gemist om op het juiste moment en onderwerp met hen in contact te komen.

Olbico, specialist in cloudgebaseerde diensten voor Master Data Management en B2B marketing, erkent de behoefte aan Sales Triggers. Wolfert van Duin, algemeen directeur, zegt hierover: “Het verbeteren van de kwaliteit en toegankelijkheid van klant- en marktdata helpt organisaties efficiënt en doelgericht te werken. Met Sales Triggers krijg je als sales nu moeiteloos actuele content over je klanten en prospects, het levert je direct een voorsprong op je concurrenten.”

Fred van Dijk, CEO van HowardsHome, beaamt dit: “Sales moet flexibel, snel en specifiek kunnen reageren op klantsituaties. Timing is daarbij essentieel en Sales Triggers helpen sales op het juiste moment aan te haken op actuele gebeurtenissen om met klanten en prospects in contact te komen. Gebruikers van Salesforce zijn nu maximaal geïnformeerd over de relevante ontwikkelingen bij hun klant of prospect. Door push-functionaliteit komen Sales Triggers direct binnen in de Chatter-omgeving en inbox. Hierdoor kunnen bedrijven actief sturen op de propositie en nieuwe mogelijkheden creëren voor up- en cross sell. Als 100% native Salesforce oplossing voegen we ons ook naadloos in het verkoopproces van de gebruiker. De kwaliteit, veiligheid en performance zijn daarbij gewaarborgd door het uitvoerige autorisatietraject voor de Salesforce AppExchange.”

sales_triggers.jpg

 

 

Terug naar nieuws overzicht