Witold Kepinski - 20 februari 2017

Q-Park en Valid vernieuwen samenwerking

Q-Park en Valid vernieuwen samenwerking image

Q-Park, een parkeerdienstverlener, en IT-dienstverlener Valid intensiveren de samenwerking in de aanloop naar een nieuw klantenservicesysteem voor Q-Park dat de contacten met de parkeerklanten stroomlijnt en versnelt.

Ook zal het nieuwe systeem beter en flexibeler aansluiten op de bedrijfsprocessen van Q-Park zelf en op de wensen van de partners, zoals gemeenten en eigenaren van parkeerfaciliteiten zo beweren de betrokken partijen. Valid is sinds 2012 de vaste leverancier voor services op het gebied van het beheren en ondersteunen van Q-Park’s IT Infrastructuur. Q-Park ontwikkelt een nieuw klantenservicesysteem. Valid bereidt de infrastructuur daarop voor.

De nieuwe software is ontworpen om beter aan te sluiten op de wensen en proposities van de business. De introductie van Smart preventief en predictief onderhoud zal leiden tot minder storingen en tot snellere oplossing van onverhoopte incidenten omdat deze eerder worden opgespoord. De parkeerklant moet dan dus minder reden hebben om om hulp te vragen. Slimme, geautomatiseerde planning van mensen en middelen moet de dienstverlening aan de klant verder verbeteren. Geautomatiseerde workflows maken het klantcontact beter en sneller, zo beweert Valid. Het systeem zal ook business intelligence verschaffen ter ondersteuning van het behalen van de bedrijfsdoelstellingen.

Q-Park exploiteert in heel Europa 835.000 parkeerplaatsen in/op 6.100 parkeergarages en parkeerterreinen. Er worden 1.350.000 calls per maand afgehandeld. 

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!