Witold Kepinski - 22 februari 2017

RES ONE version 10 vergemakkelijkt IT-beheer en automatisering digitale werkplek

RES ONE version 10 vergemakkelijkt IT-beheer en automatisering digitale werkplek image

RES, speler in het leveren, automatiseren en beveiligen van digitale werkplekken, kondigt de lancering van RES ONE version 10 aan. Deze nieuwe versie vergemakkelijkt IT-beheer en -automatisering en verbetert de beveiliging van, en het inzicht in, de digitale werkplek. RES ONE maakt progressieve en dynamische workflows tussen mensen, systemen en apparaten mogelijk. RES ONE Enterprise (voorheen RES ONE Suite) helpt de digitale werkplek te moderniseren zodat werknemers productiever en beter beveiligd zijn, hybride infrastructuren in het speciaal zo meldt RES.

Alle verbeteringen zijn bedoeld om de digitale werkplekervaring te verbeteren en simpel maar krachtig te automatiseren. Daarmee beschikken organisaties over een toekomstbestendige IT-infrastructuur die werknemers in staat stelt om productiever én tegelijkertijd veiliger te werken. RES ONE version 10 geeft nieuwe invulling aan het begrip ‘toekomstbestendig’ aldus Stacy Leidwinger (foto), vice president of products bij RES. “Onze duurzame beheeroplossing werkt in elke hybride infrastructuur en verbetert de digitale werkplek zonder dat de werknemer daar hinder van ondervindt. Die kan overal, altijd en op elke apparaat werken en wordt daarbij goed beveiligd en goed ondersteund door de IT-afdeling.”

Dankzij de adaptieve, contextbewuste en voorspellende aard van RES-technologie kunnen nieuwe beveiligingsmaatregelen worden getroffen en virtualisatie-initiatieven en OS-migraties worden uitgevoerd zonder dat werknemers daar hinder van ondervinden, aldus Leidwinger. "De RES version 10 producten zorgen daarnaast met automatisering en selfservice voor een betere gebruikerservaring."

Met name toekomstbestendigheid is belangrijk, aangezien disruptieve trends als het Internet of Things de manier waarop werknemers met technologie en informatie omgaan zullen blijven veranderen, vervolgt Leidwinger. “Cloudgebaseerde oplossingen worden steeds meer gebruikt door bedrijven. Omgevingen worden daardoor ingewikkelder; hybride infrastructuren gelden de komende jaren als de nieuwe standaard. We hebben pas een fractie gezien van de impact die deze veranderingen zullen hebben op hoe we werken.”

“De nieuwste release van RES ONE Enterprise past perfect bij onze plannen voor de ondersteuning en beveiliging van onze omgeving”, zegt Marcus Lohr, VP of Infrastructure Operations bij Woodforest National Bank. “RES ONE stelt ons in staat om onze productiviteit verder te verhogen en risico’s te verminderen. Hoewel RES altijd al een goede combinatie van veiligheid, automatisering en selfservice biedt, bouwt RES ONE Enterprise nu verder op deze fundering met uitgebreide mogelijkheden op het gebied van governance en gebruikerservaring.”

Welke RES-producten zijn veranderd?

De RES ONE Enterprise suite omvat RES ONE Workspace, RES ONE Automation en RES ONE Identity Director, die allemaal verbeterd zijn voor deze release. RES ONE Identity Director heette voorheen RES ONE Service Store, maar is hernoemd om de unieke koppeling van identity management aan automatisering en managed workflows duidelijker te maken. Daarnaast is RES ONE Security ook verbeterd met deze nieuwe releases.

Belangrijkste productverbeteringen

De nieuwste versie van RES ONE Workspace verbetert het werkplekbeheer door meer inzicht in de werkplekomgeving te bieden en breidt de contextbewuste, adaptieve beveiliging uit naar meer besturingssystemen. De belangrijkste verbeteringen op een rij:

  • Nieuwe rapportage-mogelijkheden bieden inzicht in gebruikerservaring, prestaties en gebruik. IT kan daardoor beter en sneller beslissingen over de werkplek nemen;
  • Nieuwe webgebaseerde beheerportalen met diagnostiekmogelijkheden die de service desk snel inzicht geeft in de werkplekomgeving en helpt met troubleshooting;
  • Naadloze integratie tussen infrastructuren en systemen dankzij meer open en flexibele API’s;
  • Contextbewust beveiligingsbeleid is beschikbaar op meer soorten devices, waaronder Mac en Linux;
  • Verbeterde selfservice-mogelijkheden om werknemers 24/7 te ondersteunen;
  • Meer inzicht in, en mogelijkheden tot, het delen van data over gebruikersidentiteit en toegangsactiviteit ten behoeve van audits
  • Verbeterde mobiele en online gebruikersinterface voor het selfservice portal;
  • Verbeterde governance door bestaande monitoring en BI-tools te integreren met nieuwe rapportage-mogelijkheden over gebruikersidentiteit, toegangsbeleid en workflows

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!