Wouter Hoeffnagel - 02 maart 2017

Oracle en Mastercard gaan digitale betalingservaringen stroomlijnen

Oracle en Mastercard gaan een wereldwijde samenwerking om de digitale betalingservaring voor de detailhandel en horeca te stroomlijnen. Het partnership richt zich hierbij op winkelervaringen, operationele efficiëntie en cross-channel consistentie.

De twee bedrijven zetten in op drie behoeftes:

  • Winkelervaring – Oracle en Mastercard gaan samenwerken om verbeterde winkelervaringen te ontwikkelen en te vergroten, inclusief Qkr! with Masterpass. Dit is een mobiele app die consumenten in staat stelt eenvoudig goederen en diensten via hun smartphone te bestellen en te betalen, zonder in de rij of op een restaurant medewerker te hoeven wachten. Deze integratie maakt transacties simpel, handig en veilig en neemt frictie aan de kant van de consument weg.
  • Operationele Efficiëntie – Door gebruik te maken van het geïntegreerde digitale betalings- en fraudepreventie aanbod van Mastercard Payment Gateway Services hoeven detailhandelaren zich niet te richten op het ontwikkelen van afzonderlijke betaalmogelijkheden voor de winkel- en online activiteiten.
  • Cross-Channel Consistentie – De integratie van Masterpass, de digitale betalingsservice van Mastercard, in Oracle producten stelt detailhandelaren in staat om een goede check-out ervaring te bieden via verschillende kanalen.

Gezamenlijke partners
Mastercard en Oracle werken al met gezamenlijke partners zoals wagamama, Carluccio’s, Young & Co.s Brewery en Geronimo Pubs. Zij zetten Qkr in zodat hun klanten extra bestellingen kunnen doen tijdens maaltijden, te betalen aan de tafel wanneer zij klaar zijn en de rekening te delen met anderen.

“Omdat bijna 80% van de consumenten op een of ander moment tijdens hun winkelervaring gebruik maakt van technologie, zet Mastercard zich in om omnichannel commerce te realiseren voor elk apparaat en om aan gebruikers thuis, in de winkels en onderweg gemakkelijke ervaringen te leveren”, voegt Chris Fendley, Senior Vice President Merchant Development van Mastercard, toe. “Samen met Oracle kunnen wij retail- en horecaondernemers helpen om op een meer aansprekende manier in contact te komen met hun klanten, terwijl wij hen tegelijkertijd in staat stellen om hun bedrijven te laten groeien doordat ze kunnen opschalen en hun snelheid en beveiliging toeneemt.”

Copaco | BW 25 maart tm 31 maart 2024 Trend Micro BW BN week 10-11-13-14-2024
Copaco | BW 25 maart tm 31 maart 2024

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!