Hewlett Packard Enterprise lanceert Technology Service-organisatie Pointnext
03-03-2017 | door: Wouter Hoeffnagel

Hewlett Packard Enterprise lanceert Technology Service-organisatie Pointnext

Hewlett Packard Enterprise (HPE) kondigt de lancering van Pointnext aan. Deze nieuwe technology service-organisatie helpt bedrijven bij de versnelling van hun digitale transformatie en het bereiken van de gewenste bedrijfsresultaten.

Meer dan 25.000 specialisten in 80 landen die samen 30 verschillende talen spreken en een breed scala aan disciplines beheersen, van cloud consultancy tot operationele services, zijn aangesloten bij HPE Pointnext. Deze teams werken wereldwijd samen om met organisaties sneller nieuwe technologieën te kunnen laten toepassen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan cloud computing en hybride IT, Big Data en analytics, The Intelligent Edge en Internet of Things (IoT).

Digitale transformatie
“Digitale transformatie zorgt voor veel veranderingen binnen onze branche en de behoeften van onze klanten veranderen net zo snel mee”, aldus Antonio Neri, Executive Vice President en General Manager bij HPE Enterprise Group. “Services zijn een essentieel deel van ons portfolio om klanten op strategische wijze te helpen bij hun transformatie. Niet eerder is de rol van services in onze branche zo groot geweest.”

Met Pointnext helpt HPE klanten hun technologie te optimaliseren voor vandaag én morgen. Het Pointnext-team helpt klanten met hybride IT-oplossingen, real-time data en analytics en mobiele oplossingen voor betere customer experiences. Daarnaast helpt Pointnext bij het creëren en leveren van nieuwe, digitale producten en services en het verbeteren van de “core” processen. Het Pointnext-team werkt nauw samen met specialisten van HPE om oplossingen te ontwikkelen die de uitdagingen van de klant te lijf gaan, waarbij tegemoet gekomen kan worden aan de eisen van klanten op het gebied van apps en data.

Sneller resultaat door strategische verbintenissen
HPE Pointnext richt zich op drie servicetypen: Advisory and Transformation Services, Professional Services en Operational services.

Met de adviserende en transformatieservice - de kern van Pointnext - richt HPE zich op de ontwikkeling van de digitale transformatie van klanten en het bouwen van een roadmap om specifieke uitdagingen aan te gaan. Dit team helpt klanten bij de digitalisering van hun kernactiviteiten, het innoveren van hun producten en het verbeteren van bedrijfsresultaten door:

  • hybride IT te optimaliseren met de juiste mix van publieke en private cloud;
  • meer inzicht te halen uit data en analytics;
  • verbinding met ‘The Intelligent Edge’;
  • het moderniseren, migreren en ontwikkelen van vooruitstrevende applicaties.

On-time en on-budget implementatie
Pointnext Professional Service-experts werken samen met klanten om alles uit hun IT-investeringen te halen. Pointnext werkt met de technologieën en IT-organisaties die hun klanten prefereren om strategische plannen en functionele ontwerpen om te zetten tot productie. Ook tactische transities, van technisch design tot implementatie, migratie en distributie, en uiteindelijk operational consulting en service hoort hierbij.

Het HPE Pointnext Operational Services-team biedt opties voor het leveren van IT door workloads, resources en capaciteit zowel on-premise als in de cloud te managen en optimaliseren. Zo blijft de performance van klanten optimaal. Hier zorgen innovatieve producten en diensten als HPE Flexible Capacity en HPE Datacenter Care voor. Deze producten vereenvoudigen de IT-ervaring en bieden klanten de keuze waarnaar ze hun workloads willen verplaatsen, hoe ze IT flexibel kunnen inzetten en of zij dat zelf willen managen of willen outsourcen.

Meer informatie over hoe organisaties on-premise schaalbare infrastructuren gebruiken met een flexibel IT-model, is te lezen in ‘Best of Both Worlds: Can Enterprises Achieve Both Scalability and Control When it Comes to Cloud?’.

Partnerecosysteem
HPE en zijn strategische alliantiepartners hebben een ecosysteem gecreëerd om gezamenlijk oplossingen te leveren. HPE heeft ervaring met grote spelers als SAP en Microsoft. Daarnaast kijkt het technologieconcern ook naar een nieuwe generatie van partners als Docker containerplatform, de orkestratie- en dataoplossing van Mesosphere en Chef, Puppet, Ansible en SaltStack voor configuratiemanagement en IT-automatisering.

“Elke customer journey is uniek en vraagt om een betrouwbare adviseur die veel mogelijkheden levert, een sterk partnerecosysteem heeft en uitdagingen aangaat met innovatieve benaderingen”, aldus Ana Pinczuk, Senior Vice President en General Manager bij Pointnext, HPE. “De dienstverlening van Pointnext is een uitstekend voorbeeld van onze omgang met klanten. We willen snel en flexibel digitale oplossingen ontwerpen, integreren en optimaliseren die van groot belang zijn voor het succes van elke klant.”

Ga naar www.hpe.com/Pointnext voor meer informatie over HPE Pointnext.

HPE-Pointnext-Infographic_high_klein.jpeg 

Terug naar nieuws overzicht
Digitale Transformatie