Redactie - 03 maart 2017

Vier inspirerende verhalen over digitale transformatie tijdens de Salesforce World Tour

Salesforce is een bedrijf dat graag zijn klanten in het zonnetje zet om anderen te inspireren. Tijdens de World Tour volgende week kan je dat goed zien. Salesforce-klanten die tijdens het evenement gaan spreken, zoals ING, FrieslandCampina en Terre des Hommes, zijn de sterren van de show en hun verhalen over digitale transformatie geven inspiratie. Als hoofdsponsor van de World Tour kan ik met trots melden dat Accenture de hofleverancier is als het aankomt op klanten die spreken. Zonder teveel te vertellen wil ik toch een tipje van de sluier oplichten.  

1) Goede doelen en Salesforce: Terre des Hommes
Teruggeven aan de maatschappij is een belangrijke pijler van Salesforce en het bedrijf heeft filantropie zelfs verankerd in het 1-1-1 model. Salesforce schrijft zich daarbij voor om één procent van de technologie, van de mensen en van de resources te spenderen aan maatschappelijke initiatieven. Goede doelen organisaties als Natuurmonumenten, KNGF Geleidehonden en Amnesty International maken tegen sterk gereduceerde tarieven gebruik van Salesforce. Tijdens iedere World Tour bestijgt ook wel één van de goede doelen het podium. Dit jaar is dat Terre des Hommes, de organisatie die opkomt voor kinderrechten. Terre des Hommes Salesforce voor verzamelen van donaties, case management en emailmarketing. Accenture is trots Terre de Hommes te mogen helpen bij de invoering van Salesforce. 

Kom om 13:00 uur naar het Salesforce.Org Theater om vragen te stellen aan Terre des Hommes.  

2) Koop je huis online: BPD
Projectontwikkelaar BPD, het voormalige Bouwfonds, kan je wat mij betreft beschouwen als een koploper op het gebied van digitale transformatie. BPD is de eerste projectontwikkelaar die middels een e-commerceplatform huizen direct verkoopt aan mensen. Een huis kopen via elektronische winkelwagen! Dat is echt uniek. Boeken en kleren worden nog wel online gekocht, maar bij zeer dure, ingrijpende aankopen met financiële lasten voor de lange termijn willen mensen vaak toch de verkopende partij in levenden lijve spreken. Het platform van BPD is bovendien in veel opzichten een technisch hoogstandje, vanwege de vele koppelingen met verschillende cloudsystemen. Het project was bovendien een schoolvoorbeeld van interdisciplinair samenwerken. Ik kan met trots zeggen dat we daar als Accenture een belangrijke rol bij hebben gespeeld. Technische consultants hebben alle systemen aan elkaar geknoopt, koppelingen gelegd en het systeem van begin tot eind ingericht. Wil je meer over Salesforce bij BPD weten? Kom dan naar de breakoutsessie om 12:00 uur in hall 10

3) Just you & blu: Fontem Ventures
Gelijktijdig met BPD presenteert ook Fontem Ventures, leverancier van e-sigaret blu en cafeïnestrip Reon. Het bedrijf heeft Salesforce geïmplementeerd om inzicht te krijgen in de gebruikers en het gebruikersgedrag van de Blu e-sigaret. Welke smaken heeft iemand het liefst? Welke loyalty programma’s vinden mensen interessant? Wie zijn de echte ambassadeurs van het Blu merk? Fontem Ventures digitaliseert vapen door mensen in alle fases van de buyer journey te ondersteunen. Data, klantdata en klantgedrag staan bovendien centraal bij de verdere research and development van Blu. Ook Fontem Ventures kan je ontmoeten tijdens de breakout om 12:00 uur in hall 10.

4) Digitale transformatie in de maakindustrie: Crown van Gelder
Ook de maakindustrie is momenteel in de ban van de digitale transformatie. Een mooi voorbeeld daarvan is papierfabrikant Crown van Gelder. Het bedrijf specialiseert zich sinds een aantal jaren in het leveren van nicheproducten als verpakkingsmaterialen, labels en high speed inkjet papier. Met name inkjet-papier vraagt om snellere levertijden, papier geleverd in verschillende formaten en korte runs dan vroeger het geval was. Bovendien maakt Crown van Gelder steeds minder gebruik van groothandels maar leveren ze direct aan eindgebruikers. Crown van Gelder is op deze uitdagingen ingegaan door zijn informatiemanagement opnieuw te organiseren en ze gebruiken hier onder andere Salesforce voor. Tijdens de World Tour vertellen ze over hun laatste project, de invoering van Salesforce CPQ met Accenture. Het bedrijf heeft met Salesforce CPQ onder andere het proces voor het maken van maatwerk offertes enorm versneld. Wil je daar meer over weten? Kom dan om 13:30 uur naar het Partner Theater

Ik hoop dat de bovenstaande voorbeelden je een beetje enthousiast hebben kunnen maken. En anders kan je natuurlijk ook mij of mijn collega’s op 9 maart spreken op onze stand tijdens de Salesforce World Tour!

Door: Ton van der Meer, Managing Director Accenture Cloud First

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!