Redactie - 08 maart 2017

Social Selling: meer omzet door structurele aanpak

Wat is Social Selling, vraag je je misschien af. Social Selling is niet het optuigen van een Facebookpagina om likes te verzamelen. Het is het strategisch en structureel inzetten en integreren van social tools in bestaande verkoopprocessen. Dat betekent dat je niet zomaar ad hoc aan de slag kan met Social Selling.

In mijn boek Social Selling behandel ik daarom een volledig stappenplan om klantinformatie te verzamelen, leads te onderhouden en de samenwerking met marketing te verbeteren vanuit een integraal perspectief.

social_sales 2017 def.jpg

Wil je meer weten? Bekijk dan in de video bij dit artikel het interview dat ik met managementboek.nl deed en waar ik antwoord geef op de volgende vragen: Wat is Social Selling? Hoe zet je Social selling in? en Wat levert het op?

Met betrekking tot de vraag: wat levert Social Selling op worden regelmatig onderzoeken gedaan. Hier een aantal recente feiten die het belang van Social Selling onderstrepen. Wist je bijvoorbeeld dat…

  • …73 procent van de verkopers die social selling inzetten beter presteren dan hun collega’s die dat niet doen? (Bron)
  • …46 procent van de social sellers hun target behalen vergeleken met 38 procent van de verkopers die social niet inzetten? (Bron)
  • …beslissingsnemers vijf stukken content consumeren voordat ze willen spreken met een vertegenwoordiger? (Bron)
  • … bedrijven die marketing en sales op elkaar hebben afgestemd 24 procent sneller omzetgroei realiseren over een periode van drie jaar ? (Bron)

Ben je nog niet overtuigd of wil je meer weten, dan ga ik graag met je het gesprek aan tijdens het webinar dat ik organiseer op 9 maart 2017! Ik geef je inzicht hoe marketing en verkoop samen Social Selling succesvol kunnen implementeren, zodat je zelf de bovenstaande resultaten kunt realiseren.

Geef je nu hier op voor het webinar Meer omzet door strategische Social Selling!

Door: Laura Nuhaan

Laura Nuhaan is keynote speaker, auteur & partner bij Andeta. Ze heeft kennis van sales strategy and digital transformation. Laura werkte 10 jaar in Silicon Valley in diverse sales- en marketingleiderschapsrollen en heeft en deed veel ervaring op met het effectief inzetten van digitale marketing en social media. 

Andeta richt zich op digitale marketing voor en met sales en biedt management en teams programma’s voor de digitale conversie waaronder Engagement van bestaande klanten, Social Selling en Account Based Marketing en Sales.

social_selling.jpg

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!