Witold Kepinski - 08 maart 2017

IBM en Salesforce bieden samen artificial intelligence business oplossingen

IBM en Salesforce gaan gezamenlijk oplossingen bieden op het gebied van artificial intelligence (AI) waarmee bedrijven slimmere beslissingen kunnen nemen. Binnen deze strategische samenwerking zullen IBM Watson, het AI-platform voor bedrijven van IBM, en Salesforce Einstein met elkaar samenwerken om nieuwe niveaus van intelligente klantinteractie mogelijk te maken voor onder meer sales, service en marketing.

IBM investeert tevens in een nieuwe dienst om klanten snel te laten profiteren van de gecombineerde IBM Watson/Salesforce Einstein-mogelijkheden.

Nieuwe inzichten van Watson worden direct geladen op het Salesforce Intelligent Customer Success Platform. Hierdoor kunnen gebruikers klantinzichten uit Salesforce Einstein combineren met gestructureerde en ongestructureerde data over bijvoorbeeld het weer, de gezondheidszorg, financiële dienstverlening en retail, die Watson uit een groot aantal bronnen haalt. Watson en Einstein analyseren deze data en geven aanbevelingen voor het verdere beslissingsproces en het behalen van meer succes bij en voor klanten aldus de twee partners.

Lees meer op de link.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!