Witold Kepinski - 13 maart 2017

ICTWaarborg zet Continuïteitsregeling live

ICTWaarborg zet Continuïteitsregeling live image

De Continuïteitsregeling, een initiatief van brancheorganisatie ICTWaarborg, is op 10 maart live gezet tijdens een bijeenkomst in restaurant Zuiver in Utrecht. Met deze regeling kunnen hostingbedrijven juridisch laten vastleggen dat, wanneer zij failliet zouden gaan, de hostingdiensten voor hun klanten worden voortgezet. Tijdens de bijeenkomst werd de werking van de Continuïteitsregeling toegelicht en werd verteld hoe het juridisch in elkaar zit.

De Continuïteitsregeling is een overeenkomst tussen een ICT-dienstverlener en zijn toeleveranciers en/of partners. De regeling is bedoeld om de klant meer zekerheid te bieden in het geval van een faillissement van de ICT-dienstverlener. Door deze overeenkomst kan de ICT-dienstverlening aan de klant, zoals Hosting, Serverbeheer en Standaard Software, namelijk nog drie maanden worden voortgezet, nadat de ICT-dienstverlener failliet is.

De behoefte van de eindklant heeft een grote rol gespeeld bij het ontstaan van de Continuïteitsregeling. De klant ziet steeds zelfs de grootste bedrijven omvallen en zoekt daarom naar een bedrijf dat iets heeft ingeregeld om continuïteit te kunnen bieden. Deelnemers van brancheorganisatie ICTWaarborg legden daarom de vraag bij de organisatie neer of er een oplossing kon komen waarmee zij dit aan hun klanten kunnen bieden. Het antwoord dat ICTWaarborg hierop heeft gegeven is de Continuïteitsregeling.

regeling.jpg

Hoe werkt het?

Een ICT-dienstverlener kan een Continuïteitsregeling afsluiten met haar toeleverancier. In dat geval komt er een overeenkomst te lopen naast de overeenkomst die al bestond. Deze Continuïteitsregeling gaat in op het moment dat de ICT-dienstverlener failliet gaat, waardoor de continuïteit van de dienstverlening direct kan worden voortgezet.

De dienstverlening, bestaande uit hosting, serverbeheer en standaard software, wordt drie maanden doorbetaald en voortgezet via Stichting ICT Continuïteitsregeling. Hierdoor hebben klanten voldoende tijd te migreren of te wachten op een doorstart van de dienstverlener.

Meerwaarde voor ICT-dienstverleners

De toegevoegde waarde van de Continuïteitsregeling voor de klant is dus duidelijk: de dienstverlening wordt voortgezet. Voor de ICT-dienstverlener betekent de Continuïteitsregeling voornamelijk een onderscheidende factor ten opzichte van concurrentie. Daarnaast kan de Continuïteitsregeling per klant aan worden geboden, waardoor de mogelijkheid tot upsell bestaat.

Continuïteitsregeling aanvragen

ICT-dienstverleners kunnen op de website van de Continuïteitsregeling terecht voor informatie over de regeling en voor het aanvragen ervan. Dit gebeurt via een vragenlijst, waaruit blijkt welke Continuïteitsregelingen van toepassing zijn op de bedrijfsvoering. Vervolgens wordt contact opgenomen met de ICT-dienstverlener om dit door te nemen en vervolgens daadwerkelijk aan te vragen.

Tevens kan de eindklant terecht op de website voor informatie over de regeling en om aanbieders van de regeling te vinden.

Introductiekorting

Op de website kunnen ook de tarieven van de Continuïteitsregeling worden teruggevonden. Tijdelijk geldt hier nu een introductietarief, waarbij de jaarlijkse kosten het eerste jaar niet hoeven worden betaald. Maak hier nu gebruik van!

Wilt u meer informatie over de Continuïteitsregeling? Kijk dan op de website en neem contact op met de Stichting ICT Continuïteitsregeling.

Copaco | BW 25 maart tm 31 maart 2024 Trend Micro BW BN week 10-11-13-14-2024
Copaco | BW 25 maart tm 31 maart 2024

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!