Adobe en Microsoft gaan hun software nauwer integreren

22-03-2017 | door: Witold Kepinski

Adobe en Microsoft gaan hun software nauwer integreren

Adobe en Microsoft gaan hun software nauwer integreren. De oplossingen die hier uit voortkomen, die per direct beschikbaar zijn, transformeren de cross-channel ervaringen en campagneorkestratie met behulp van Adobe Experience Cloud en Microsoft Azure, Dynamics 365 en Power BI.

De integratie van Adobe Campaign en Microsoft Dynamics 365 stelt ondernemingen in staat om klantinzichten te krijgen - verspreid over meerdere kanalen - en een totaalbeeld van de klant te creëren dat gebruikt kan worden om ervaringen te personaliseren voor meerdere marketingkanalen, aldus de twee partners.

Adobe Analytics en Microsoft Power BI bieden meer inzichten voor de volledige onderneming. Merken zijn in staat om gedragsdata toe te voegen aan Microsoft Power BI om te visualiseren wat de impact van campagnes is voor verschillende segmenten. Hierdoor begrijpen zij welke contactmomenten met de klant het meest effectief zijn en kunnen zij deze inzichten direct omzetten in actiegerichte, succesvolle inzichten, aldus de twee partners.

Adobe Experience Manager Sites Managed Service is nu beschikbaar op Microsoft Azure waardoor ondernemingen sneller en effectiever gepersonaliseerde web-ervaringen kunnen leveren, ongeacht waar de klanten zich bevinden. Merken kunnen hun web content beheren voor alle schermen met Adobe Experience Manager tegen lagere beheer- en resource-kosten, aldus de twee partners.   

Op basis van gezamelijke interesse in datascience en machine learning, werken Adobe en Microsoft gezamenlijk aan een industriestandaard voor een semantisch datamodel voor het begrijpen en stimuleren van real-time klantbinding. Dit model standaardiseert hoe data gestructureerd wordt en zorgt ervoor dat er nog meer inzichten worden verkregen uit de enorme hoeveelheden data die beschikbaar is. 

Deze nieuwe benadering is ontworpen in samenwerking met andere partijen in de markt als een open standaard die zonder beperkingen geïmplementeerd kan worden door ieder bedrijf. AppDynamics, Acxiom, Dun & Bradstreet, Zendesk, [24]7 en Mastercard werken samen met Adobe en Microsoft aan de totstandkoming van deze nieuwe standaard en zijn voornemens om applicaties te ontwikkelen die gebaseerd zijn op de nieuwe data language.

Door een end-to-end integratie op platformniveau te bieden, zijn klanten in staat om eenvoudiger hun apps aan te passen, gedragsdata te verzamelen met web en mobiele apps en inzichten te vergaren uit Adobe en Microsoft diensten alsmede ieder ander platform dat het datamodel ondersteunt. Beide bedrijven verwachten een update over de voortgang te geven tijdens de Microsoft Build conferentie die plaatsvindt van 10 tot 12 mei.

En verder...

Adobe lanceert Adobe Experience Cloud, een uitgebreid portfolio van clouddiensten die zijn ontworpen om bedrijven te helpen bij het leveren van klantervaringen. Experience Cloud omvat de Adobe Marketing Cloud, Adobe Advertising Cloud en de Adobe Analytics Cloud en is gebouwd op het Adobe Cloud Platform. Experience Cloud maakt gebruik van de machine learning van Adobe Sensei en de mogelijkheden van kunstmatige intelligentie. Daarnaast integreert het met Adobe Creative Cloud en Document Cloud.

Adobe presenteert tijdens Adobe Summit de nieuwe Adobe Advertising Cloud, het eerste end-to-end platform voor het beheren van advertenties voor zowel traditionele televisie als digitale formats. Door het combineren van de mogelijkheden van Adobe Media Optimizer en het recent overgenomen TubeMogul vereenvoudigt Adobe Advertising Cloud het leveren van video, display en search advertising voor verschillende kanalen en schermen.    

Adobe heeft tot slot tijdens Adobe Summit ingrijpende vernieuwingen voor Adobe Cloud Platform aangekondigd. Adobe Cloud Platform is de onderliggende cross-cloud architectuur die content en data samenbrengt en gebruik maakt van Adobe Sensei, Adobe’s AI en machine learning framework. De vandaag aangekondigde vernieuwingen omvatten onder meer nieuwe Sensei mogelijkheden voor enterprise klanten. Daarnaast introduceert Adobe nieuwe tools en partnerintegraties om developers te helpen de time to market te verkorten en Creative Cloud assets beter in enterprise workflows te integreren.

Terug naar nieuws overzicht
Software