Fujitsu en Lenovo stellen beslissing integratie PC business uit

Fujitsu en Lenovo hebben een mogelijke strategische samenwerking op het gebied van onderzoek, ontwikkeling, ontwerp en fabricage van personal computers voor de mondiale markt uigesteld. Fujitsu zet mogelijk zijn PC-divisie in de schappen en Lenovo kijkt er naar. Maar de onderhandelingen gaan langer duren dan verwacht en hebben meer tijd nodig.
Fujitsu zou al een tijdje afscheid willen nemen van zijn PC-divisie en meer focussen op andere zaken zoals datacenter, digitale transformatie en Internet Of Things.
Fujitsu gaf eerder aan begin dit jaar zijn PC business te willen verkopen maar zegt ook te blijven innoveren rond mobiele devices. Fujitsu zou in 2014 rond 5,2 miljoen PCs hebben verkocht. In 2015 waren dat 3,74 miljoen PC's en in de eerste helft van 2015 zijn er 1,84 miljoen PC's verkocht.
De PC-markt daalt en dat leidt tot consolidatie. De drie partijen die de PC-markt domineren zijn HP, Dell en Lenovo.
WK