Wouter Hoeffnagel - 27 maart 2017

Checkpoint Systems helpt retailers klantervaring te verbeteren

Checkpoint Systems, leverancier van oplossingen die de detailhandel helpen de beschikbaarheid en beveiliging van hun producten te vergroten, introduceert nieuwe oplossingen waarmee retailers de winkelervaring van hun klanten nog prettiger kunnen maken. In de huidige omni-channel omgeving is klantervaring een sleutelfactor voor succes. Daarom is het meer dan ooit van belang dat retailers de juiste producten kunnen aanbieden waar en wanneer de klant het wil. Met de nieuwste generatie connected oplossingen van Checkpoint Systems kunnen retailers sneller en beter inspelen op wensen van hun klanten.

Een van die innovatieve producten, die Checkpoint begin maart voorstelde tijdens Euroshop 2017, is de RFID-tunneloplossing. Deze tunnellezer kan goederen met een RFID-label, zoals kartonverpakkingen, in sneltempo scannen op de lopende band. Goederen zijn daardoor veel beter en sneller te traceren. Dat geeft niet alleen een accurater zicht op de voorraad, maar het bevordert ook de vlotte afhandeling van goederen door de gehele logistieke keten. Een aantal retailbedrijven hebben de tunnellezer al met succes geïmplementeerd in hun distributiecentra.

Oplossing voor betere monitoring en beheer
Een andere nieuwe oplossing is EVOLVE-Store, een reeks software tools waarmee retailers hun winkels beter kunnen monitoren en beheren. Dankzij de beschikbare data in het systeem kunnen retailers hun omzet laten stijgen en het verlies van goederen beperken. Door de gegevens van verschillende bronnen, zoals het aantal winkelbezoekers, dreigingen van georganiseerde winkeldiefstal, de bezetting van pashokjes en elektronische goederenbeveiliging te combineren, krijgen retailers op één platform een volledig overzicht van de keten.

evolve-store.jpg

Checkpoint brengt ook een aantal nieuwe ontwikkelingen op de markt voor supermarkten. Voedselverspilling is één van de grootste uitdagingen voor deze sector. In Europa alleen al gooien supermarkten jaarlijks voor meer dan 14 miljard euro aan vlees-, gevogelte- en visproducten weg. ‘Freshfinder’, een systeem voor het beheer van versproducten dat werkt op basis van RFID-technologie, is een efficiënt alternatief voor het handmatig tellen van de voorraad. De oplossing genereert in real-time een hele reeks bruikbare en opvolgbare data, hetgeen bij een huidige, handmatige voorraadtelling simpelweg niet mogelijk is. Uit testen blijkt dat door een verbeterd inventarisatieproces de voedselverspilling wel tot 30% kan dalen, terwijl de verkoop kan stijgen met zo’n 7% of meer.

Freshfinder_Checkpoint.JPG

Inventarisering, voorraadbeheer en productbeschikbaarheid
Voor Pjotr van Wuyckhuyse, Salesmanager Benelux bij Checkpoint Systems, zijn al deze verbeteringen cruciaal voor de moderne retailer: “In tijden van omni-channel retail zijn inventarisering, accuraat voorraadbeheer en productbeschikbaarheid essentieel voor retailers met het oog op de loyaliteit van de klant anno 2017. En die klant wil kopen waar en wanneer hij dat wenst, en het liefst zo snel mogelijk. Onze totaaloplossingen zijn uitvoerig getest en hebben hun meerwaarde al ruim bewezen: de productbeschikbaarheid vergroot, de efficiëntie neemt toe en de winkelervaring van klanten verbetert aanzienlijk.”

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!