Witold Kepinski - 31 maart 2017

SAP introduceert Hybris Revenue Cloud voor e-commerce en customer engagement

SAP breidt zijn aanbod van cloudoplossingen voor customer engagement en e-commerce uit met SAP Hybris Revenue Cloud. De introductie van de nieuwe oplossing werd bekendgemaakt tijdens de SAP Hybris LIVE: Digital Summit.

SAP Hybris Revenue Cloud gaat verder dan het quote-to-cash-proces. De oplossing biedt gebruikers nieuwe mogelijkheden, zoals prijsbepaling, het configureren van bestelprocessen, het uitbrengen van offertes, orderbeheer en automatische facturatie voor abonnementen. Al deze zaken vinden plaats in de cloud.

De oplossing biedt daarnaast omnichannel-mogelijkheden waarmee SAP bedrijven tegemoetkomt met een gepersonaliseerd en resultaatgericht digitaal businessmodel in het kader van hun digitale transformatie. SAP Hybris Revenue Cloud stelt bedrijven in staat om hun facturatieprocessen op strategische, in plaats van tactische wijze, te integreren.

Financiële en operationele data worden vaak in geïsoleerde systemen opgeslagen. Met SAP Hybris Revenue Cloud kunnen bedrijven verbinding maken met SAP S/4HANA, zodat ze een totaaloverzicht kunnen creëren en een beroep kunnen doen op flexibele, vereenvoudigde rapportage en verder kunnen automatiseren. Dit maakt het mogelijk om de bedrijfsvoering en status van klantrelaties effectiever te bewaken en beheren. SAP Hybris Revenue Cloud biedt de mogelijkheid om bestellingen te verwerken op basis van uiteenlopende fulfillment- en dienstverleningplatforms. Bedrijven kunnen zo optimaal voldoen aan de verwachtingen van klanten in een resultaatgerichte economie.

Microservices

SAP Hybris Revenue Cloud vertegenwoordigt een nieuwe generatie cloudoplossingen op basis van van een microservices architectuur, waarmee klanten en partners flexibele uitbreidingsmodules en oplossingen kunnen ontwikkelen en inzetten. De cloudoplossing van SAP Hybris kan worden gehost op SAP Hybris as a Service, ofwel YaaS. Dit maakt het mogelijk om bestaande oplossingen snel en eenvoudig uit te breiden en te optimaliseren op basis van microservices en software-as-a-service.

Concur, een onderdeel van SAP, ontwikkelt de oplossing van SAP voor geïntegreerd beheer van reiskosten en onkosten. Concur streeft ernaar om de oplossing te consolideren binnen SAP Hybris Revenue Cloud voor een volledige transformatie van het quote-to-cash-proces. Voorheen bestond dit uit een combinatie van producten. Deze ontwikkeling maakt deel uit van een breder initiatief om over te stappen op oplossingen uit de SAP Hybris-suite.

Standalone of geïntegreerd

SAP Hybris Revenue Cloud kan worden ingezet als standalone-oplossing die bedrijven met hun bestaande ICT-systemen kunnen verbinden of als kerncomponent van de SAP Hybris cloudoplossingen. Bedrijven beschikken daarmee over een integrale e-commerce-oplossing die ondersteuning biedt voor klantinteractie via alle mogelijke kanalen en apparaten. Tevens stelt het hen in staat om in te springen op veranderende klantbehoeftes. Dit is onder meer mogelijk door het presenteren van vroegtijdige aanbiedingen en het benutten van kansen voor cross-, up- en down-selling. Een belangrijk voordeel voor bedrijven is dat ze nieuwe abonnementen en op werkelijk gebruik gebaseerde oplossingen kunnen samenstellen op basis van diepgaand inzicht in de wensen en behoeften van hun klanten.

Beschikbaarheid

SAP Hybris Revenue Cloud is in de Verenigde Staten verkrijgbaar. De uitrol in de overige landen vindt later in 2017 plaats, evenals speciale edities die voorzien in uiteenlopende zakelijke behoeften.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!