Wouter Hoeffnagel - 30 maart 2017

RDW besteedt werkplekbeheer uit

RDW besteedt werkplekbeheer uit image

De RDW besteed het werkplekbeheer van ruim vijftienhonderd RDW-medewerkers uit aan Fujitsu. Het Japanse informatie- en communicatietechnologie (ICT)-bedrijf gaat er de komende jaren voor zorgen dat de medewerkers van RDW zowel flexibel, efficiënt als gebruiksvriendelijk kunnen werken en dat de werkplekken toekomstbestendig zijn. Hiervoor is een contract gesloten met een looptijd van vier jaar.

De afgelopen jaren was de RDW zelf verantwoordelijk voor het leveren van de werkplekdienstverlening aan de organisatie, maar mede door de snelle veranderingen in het ICT-landschap was dit niet meer effectief. “Binnen de RDW kennen we veel typen devices en een diversiteit aan werkplekken. Het werkplekbeheer willen we volledig overlaten aan een externe partner die een expert is op het gebied van werkplekbeheer. Hierdoor kunnen we als RDW meer de focus leggen op de werkzaamheden voor de ICT-systemen rond onze kerntaken. Met Fujitsu verwachten wij de partner te hebben binnengehaald die, mede door haar ervaring binnen verschillende overheidsorganen, deze uitdagingen goed overziet en hierop inspeelt”, zegt Zeger Baelde Directeur Bedrijfsvoering bij de RDW.

Toekomstbestendige werkplekken

De RDW is op zoek naar een toekomstbestendige werkplek die rekening houdt met het nieuwe werken en de specifieke taken van de verschillende medewerkers. Fujitsu biedt de RDW verschillende soorten werkplekoplossingen, van volledig beheerd tot de Bring Your Own Device-oplossing. “De meest geschikte werkplek is afhankelijk van de functie, de werkzaamheden en beveiligingseisen waarmee de specifieke medewerker te maken heeft”, zegt Bas de Reus, Managing Director bij Fujitsu. Fujitsu heeft de afgelopen jaren een goede naam opgebouwd binnen de publieke sector. Diverse overheidsorganen deden al eerder een beroep op de kennis en oplossingen van het ICT-bedrijf. “Deze ervaring kunnen wij goed inzetten om de RDW-medewerkers IT-oplossingen te bieden die de verschillende functies en werkstijlen in deze organisatie ondersteunen, de beveiliging van gevoelige data en systemen waarborgen en de eindgebruikerservaring verhogen.”

Tijdens de aanbesteding is er gebruik gemaakt van de Best Value Procurement methodiek (BVP). Hierbij wordt het gebruikelijke principe om een vraag tot in detail te specificeren losgelaten en gaat de inkopende partij meer uit van de expertise die in de markt aanwezig is. De initiële contractperiode bedraagt vier jaar, waarbij er een verlenging mogelijk is van nogmaals vier jaar.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!