Redactie - 08 april 2017

Eshgro wil groeien met partners

“We zijn wereldberoemd in Nederland. Nu de rest van de wereld nog”, zegt Jos de Kruijf. Hij is onlangs toegetreden tot de directie van Eshgro om de internationale ambities van deze cloud service broker vorm te geven. Dutch IT-channel sprak met hem over zijn plannen en de strategie om de propositie van Eshgro in samenwerking met channelpartners breed aan te bieden.

“Ik ben snel onder de indruk geraakt van het platform dat Eshgro heeft gebouwd”, zegt Jos de Kruijf over zijn stap naar deze ICT-leverancier. Hij heeft een lange track record in de ICT, en momenteel helpt hij Eshgro bij het realiseren van hun internationale ambities. “Ik heb met veel klanten en partners gesproken, en daarin zie ik de bevestiging dat het platform van Eshgro echt onderscheidende waarde toevoegt. De planning is om vanaf de zomer aan de slag te gaan”

Bij die ambitieuze plannen spelen partners een cruciale rol. “We zijn van origine een technische onderneming, en we zijn sterk gegroeid met een relatief kleine groep partners. Maar om te groeien hebben we een breder partnerkanaal nodig, met meer ondersteuning en trainingen voor partners, en een programma waarmee onderscheidende waarde wordt gecreëerd. Dat partnerprogramma hebben we nu gemaakt.” Het is volgens hem de bedoeling om de komende maanden 20 tot 25 nieuwe partners op te tekenen in Nederland die Eshgro vertegenwoordigen.

Legacy in de cloud

Hij is enthousiast over de software die Eshgro aanbiedt. “De software is al jaren doorontwikkeld, en het product is gewoon fenomenaal. Maar het is nooit groots uitgerold, dus het is niet zo bekend. Toch is het hiermee mogelijk om een organisatie volledig in de cloud te zetten, of het nu gaat om 25 personen of meer dan 1000. Wat Eshgro daarbij uniek maakt is dat ze daarin alles kunnen meenemen, inclusief de legacy software. En daar kom je nogal eens mee in aanraking. Want veel klanten willen wel naar de cloud, maar zitten met een bestaand platform waar ze veel in hebben geïnvesteerd.”

OprichterAnton Loeffen heeft een manier gevonden om die bestaande software ook in de cloud op te nemen. “Dus de licentie die ze hebben, die ze maandelijks of jaarlijks betalen, loopt gewoon door. Het enige wat ze erbij krijgen is een fee per maand per gebruiker om het in de cloud te laten lopen. Ook legacy software die normaal gesproken helemaal niet in SaaS te verkrijgen is wordt door ons in de cloud gezet en ondersteund. Wij zorgen voor de updates. We hebben 700 on premise applicaties die we in de cloud ondersteunen. En als er nieuwe komen kunnen we die doorgaans in 48 uur ook ondersteunen.”

Partners

Op partners te ondersteunen bij hun groei in de cloud heeft Eshgro een platform gebouwd voor hun partners, de CSB Suite. Deze ligt als een schil over de technische cloud diensten heen. “Met de CSB Suite hebben partners te middelen in handen om echt een eigen, onderscheidende cloud oplossing in de markt te zetten. In plaats van vendoren staat de partner centraal - hun diensten, hun kennis, hun cloud. Met de Cloud Configurator, onderdeel van het platform, kunnen eigen diensten en externe diensten worden gecombineerd om een klantgerichte totaaloplossing samen te stellen. Hiermee hebben partners een tool waarmee ze in een paar stappen een oplossingen kunnen aanbieden. Als partner in SaaS alleen kun je vaak niet veel verdienen, want dan ben je eigenlijk een soort doorgeefluik. Wij willen partners de handvatten bieden om echt onderscheidend extra diensten aan te bieden.”

“Maar met extra services lever je toegevoegde waarde. Dus je kunt vooraf de klant adviseren, de migratie plannen, de migratie doen, en service achteraf leveren, allemaal binnen het platform van Eshgro.” Daarbinnen is het ook mogelijk een offerte te maken, en die aanbieding op te volgen of aan te passen als de wensen van de klant veranderen. Bovendien kan precies worden bijgehouden welke verkoper met welke offertes bezig is, en wat de status is.”

Engeland

In Engeland heeft de eerste distributeur zich al gemeld. Cloud Distribution, zoals de naam al aangeeft een gespecialiseerde distributeur voor SaaS producten, wil de software ook gaan distribueren. Ondertussen praten zij in Engeland al met enkele tientallen partners bij wie ze het met succes onder de aandacht hebben gebracht. De oplossing wordt daar onder een eigen label, Your Cloud, aangeboden. “Het is zo ontwikkeld dat je het in allerlei varianten onder je eigen naam kunt aanbieden.”

Maar wat levert het eindgebruikers op? Volgens de Kruijf is een belangrijke USP compliancy. “Compliancy is een groot thema. Voor alle accountants en financiële instellingen in Nederland bijvoorbeeld hebben wij alle certificaten die nodig zijn om compliant te kunnen werken. Dat is gegarandeerd, daar hoeven ze zelf dus niets meer aan te doen. Wanneer je bijvoorbeeld Exact software gebruikt die uit onze configurator komt dan ben je volgens de Nederlandse maatstaven compliant. Dat gaan we in Engeland ook doen, evenals in Duitsland.”

Transparantie

“Een ander groot voordeel is de kostentransparantie. CFO’s hebben allemaal dezelfde mening over IT: het is niet in te schatten hoe de kosten zich ontwikkelen, omdat er altijd wel wat gebeurt. Dan moet het netwerk weer aangepast worden, dan is dit weer niet goed, dan is dat weer. Maar met onze oplossing zijn ze alleen nog maar verantwoordelijk voor het aanschaffen van hardware als laptops en mobiele toestellen, de rest verzorgen wij. Of beter gezegd, onze partners. Wij zijn tweede lijn, de partner doet first line support. Wij doen niets direct.”

Daarnaast heeft Eshgro een voordeel ten opzichte van Amerikaanse softwarebedrijven. “Omdat we Europees zijn en niet onder die Patriot Act vallen kunnen we garanderen dat die data in ieder geval in Europa blijft. Dat is een groot voordeel.”

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!