Witold Kepinski - 12 april 2017

Pieter Holst wordt managing director Teradata Benelux

Pieter Holst wordt managing director Teradata Benelux image

Teradata, een leverancier van analytics-oplossingen, heeft Pieter Holst aangesteld als managing director van Teradata Benelux. Vanuit zijn rol zal Holst zich gaan richten op het helpen van organisaties in de Benelux om grotere zakelijke waarde en resultaten te halen uit het gebruik van data en analytics.

Holst is een doorgewinterde veteraan met meer dan twintig jaar managementervaring bij diverse internationale organisaties. Voorafgaand aan deze functie bekleedde hij diverse managementfuncties bij de bekende internationale bedrijven, waaronder Verizon, Avaya en IBM. 

Management

Zijn meest recente rol was die van Area Vice President voor Verizon Benelux, waar hij verantwoordelijk was voor de succesvolle transformatie van het bedrijf van infrastructuurspeler naar service-integrator. Met zijn diepgaande kennis en ervaring van transformatie, groeimanagement en technologische innovatie is hij volgens Teradata de ideale match voor uitbreiden van het marktaandeel van Teradata in de Benelux.

Over zijn aanstelling zegt Holst: “Na geruime tijd in de telecom actief geweest te zijn, kijk ik nu uit naar deze logische volgende stap in de wereld van data en analytics. In de telecom business moet je hard vechten om klanten en omzet te behouden. Teradata is echter puur groeien. Het bedrijf heeft enthousiaste klanten zoals KPN, NXP en De Belastingdienst. Het momentum en enthousiasme rond big data is indrukwekkend, en Teradata heeft naast superieure technologie een geweldig team van professionals die organisaties kunnen helpen te profiteren van het gebruik van data en analytics. Ik verwacht ook de Benelux organisatie te laten groeien van 140 naar 280 mensen. Verder werken nauw samen me partners zoals Atos, Accenture en IBM waarmee we verder groeien."

Data en analytics

Teradata Benelux is volgens Holst in de juiste positie om verdere groei te realiseren: “In 2017 gaan we onze footprint in de markt verder uitbouwen. Organisaties vertrouwen steeds meer op data en analytics, niet alleen om hun business te optimaliseren, maar ook voor innovatie. Met inzichten uit big data kunnen zij de disruptie van hun bestaande businessmodellen voorkomen, en nieuwe saleskansen genereren.”

WK

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!