Webhelp koopt Telecats taal- en spraaktechnologie
20-04-2017 | door: Witold Kepinski - hoofdredacteur Dutch IT-channel

Webhelp koopt Telecats taal- en spraaktechnologie

Webhelp Nederland, specialist op het gebied van transformatie van customer experiences, neemt Telecats over, specialist in taal- en spraaktechnologie.

Customer experiences en business processen veranderen volgens Webhelp in hoog tempo als gevolg van toegenomen mogelijkheden van technologie. Deze acquisitie bevestigt de reputatie van Webhelp als technology enabler en verstevigt haar positie als partner voor innovatieve customer contact solutions.

Telecats is speler in spraakherkenning in customer contact solutions. Deze oplossingen houden onder meer klantidentificatie, call routering, self service en analytics in. Het gebruik van spraaktechnologie in contact centers heeft de NPS en medewerkertevredenheid positief beïnvloed, terwijl de afhandeltijden en het herhaalverkeer afnemen. Telecats-systemen worden gebruikt door leidende Nederlandse en Europese blue chip organisaties die maandelijks miljoenen gesprekken afhandelen, aldus Gert-Jan Morsink, CEO Webhelp Nederland en lid Raad van Bestuur van de Webhelp Groep en Wim Luimes, directielid van Telecats.

Fotot V.l.n.r: Jan Willem Mulder (Telecats), Gert-Jan Morsink (Webhelp), Martin Spitholt (Telecats), Wim Luimes (Telecats)

 

Terug naar nieuws overzicht
Software