Witold Kepinski - 21 april 2017

KPN hoofdsponsor Eredivisie seizoen 2017/18

KPN hoofdsponsor Eredivisie seizoen 2017/18 image

KPN is met ingang van seizoen 2017/18 hoofdsponsor van de Eredivisie. KPN is sinds 2014 al verbonden als Official Partner van de hoogste Nederlandse voetbalcompetitie. Die samenwerking wordt nu voor de komende vier seizoenen uitgebreid tot het niveau van hoofdsponsor. Met ingang van seizoen 2017/18 kiest de Eredivisie voor maximaal twee partners en beide posities zijn nu dus voor de komende jaren ingevuld met hoofdsponsor KPN en Maatschappelijk Partner VriendenLoterij.

Mobile

Als hoofdsponsor zal KPN prominent zichtbaar zijn rondom het Eredivisievoetbal in alle stadions en tv-uitzendingen. De komende tijd werken KPN en Eredivisie Media & Marketing verder aan concrete ideeën om de samenwerking optimaal te benutten. KPN lanceerde in 2014 als Official Partner de ‘KPN Goal Alert’, een gratis service voor mobiele KPN-klanten waarbij ze de doelpunten van twee Eredivisieclubs op hun mobiele telefoon ontvangen. Onlangs is de dienst uitgebreid met alle Eredivisie samenvattingen, binnen een uur na afloop van de wedstrijd.

KPN Telecom

KPN is al sinds 2014 verbonden als Official Partner van de Eredivisie en breidt die samenwerking nu dus verder uit tot het niveau van hoofdsponsor. In een verder verleden was KPN ook al langdurig hoofdsponsor van de Eredivisie (1990 - 2002). De competitie droeg toen de naam PTT Telecompetitie (1990 - 1999), KPN Telecompetitie (1999 - 2000) en KPN Eredivisie (2000 - 2002). Een dergelijke naamgeving van de Eredivisie is nu geen onderdeel van de samenwerking.

App

Frank van der Post, Chief Commercial Officer bij KPN: “We bieden onze klanten nu al het Eredivisie voetbal via FOX Sports Eredivisie en de Goal Alert app en na de afgelopen drie jaren als Official Partner verbonden te zijn geweest, kijken wij er naar uit om het samenwerkingsverband met Eredivisie verder invulling te geven. Voetbal zit in de harten van veel Nederlanders. Als supporter van het nationale clubvoetbal gaan wij de komende jaren een positieve bijdrage aan deze sport leveren.“

Marketing

Alex Tielbeke, commercieel directeur Eredivisie Media & Marketing vervoltg: “KPN en de Eredivisie hebben een heden, verleden en met deze stap vooral ook een veelbelovende toekomst met elkaar. KPN brengt net als de Eredivisie mensen met elkaar in verbinding. Dat doen ze met hun producten en diensten, maar zeker ook met maatschappelijke initiatieven op het gebied van sport en cultuur. We vinden het daarom geweldig dat KPN de komende vier jaar vol overtuiging kiest voor de kracht van het Eredivisie voetbal en de clubs, het grootste marketingplatform van Nederland.”



 

BW Dutch IT Partner Day tm 11-06-2024 CompTIA Community Benelux BW 7-31 mei
CompTIA Community Benelux BN 7-31 mei

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!