Wouter Hoeffnagel - 04 mei 2017

Tech Data lanceert Select Programma voor HP Partners

Tech Data lanceert Select Programma voor HP Partners image

Tech Data gaat met een aantal geselecteerde HP partners, die op dit moment buiten de voordelen vallen van het Partner Programma van HP, een intensievere samenwerking aan. Hiervoor heeft het bedrijf het Select Programma opgericht. Door met deze selecte groep partners intensief samen te werken kan Tech Data onder andere kennis verhogen, verkoopkansen vergroten en is de stap naar een certificering door HP een stuk dichterbij.

Het initiatief voor het Select Programma is voortgekomen uit een zorgvuldige inventarisatie naar de wensen van de partners van Tech Data. Deze wensen zijn zo veel mogelijk verwerkt in het programma dat Tech Data door een onafhankelijk bureau heeft laten ontwikkelen. De voordelen van het Select programma bestaan onder andere uit een vast HP contactpersoon bij Tech Data en toegang tot de HP Select Academie. Deze Academie organiseert speciale trainingen en workshops die zowel persoonlijk als via webinars zijn te volgen. De trainingen zijn vooral gericht op het vergroten van productkennis en biedt daarmee concurrentievoordeel voor de deelnemende partners. De verkoop- en marketingworkshops zijn praktisch van opzet en voor iedere medewerker van de geselecteerde HP reseller toegankelijk.

Co-marketing

Naast het persoonlijke contact en de Academie zal Tech Data speciaal voor de Select partners Co-Marketing activiteiten ontwikkelen in de vorm van HP end-user campagnes. Hierdoor wordt samen met de partner gewerkt aan het cree?ren van meer vraag naar de producten van HP. Karima El Massaoudi, marketing program manager, legt uit; “De afgelopen maanden zijn wij, na een inventarisatie van de behoefte bij onze partners, met een groep geselecteerde partners een pilot gestart.”

“Zo hebben wij diverse communicatie instrumenten zoals direct mails en social media assets ontwikkeld die door de pilot partners zijn gebruikt en opgevolgd. Deze pilot heeft laten zien dat samenwerken echt kan resulteren in het cree?ren van nieuwe verkoopkansen bij zowel bestaande als nieuwe klanten.” Suzette Oskam, Product Marketing Director Broadline vult aan: “Als distributeur wil Tech Data zowel de vendor als de resellers meerwaarde bieden. Binnen het Select programma staat begeleiding, innovatie en kennisoverdracht centraal en zoeken wij de aansluiting met de reeds bestaande vendor programma’s.” Het Select programma van Tech Data zal in de loop van het jaar ook beschikbaar komen voor andere vendoren van Tech Data.

Trend Micro BW BN week 10-11-13-14-2024 Copaco | BW 25 maart tm 31 maart 2024
Trend Micro BW BN week 10-11-13-14-2024

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!