HPE Partner Ready programma biedt nieuwe tools en groeimogelijkheden
08-06-2017 | door: Wouter Hoeffnagel

HPE Partner Ready programma biedt nieuwe tools en groeimogelijkheden

Hewlett Packard Enterprise (HPE) introduceert nieuwe channel competenties en partner resources voor zijn Partner Ready-programma. Dit programma helpt partners bij het positioneren en verkopen van producten en diensten uit het HPE-portfolio. Daarnaast introduceert HPE nieuwe HPE Pointnext services die partners in staat stellen nieuwe omzetstromen te genereren. Ook kondigde het technologieconcern een reeks digitale marketing resources aan waarmee partners de vraag naar producten kunnen vergroten in de hedendaagse digitale wereld.

De digitale transformatie waar organisaties mee te maken hebben, zorgt voor grote veranderingen in de markt. Dit resulteert in mogelijkheden voor zowel HPE als haar partners. Met de volgende updates binnen het HPE Partner Ready-programma worden partners in staat gesteld om nog beter te voldoen aan de wensen en eisen van klanten, en kunnen zij hun verkoopprocessen effectiever inrichten.

  • Meer Partner Ready-competenties voor een bredere set Hybrid IT, data & analytics en Intelligent Edge-oplossingen die op een HPE-infrastructuur zijn gebouwd. De samengestelde oplossingen zorgen dat partners nieuwe technologieën sneller kunnen leveren. Bovendien worden de technologieën voordeliger voor klanten. De in september geïntroduceerde Partner Ready-competenties - een framework rondom geselecteerde HPE oplossingen - bieden nu onder meer Rapid Provisioning, Enterprise Private en Hybrid Cloud en Private Cloud Express; Data Management en Analytics met SAP HANA en Mobile First Campus. Deze competenties helpen partners bij het creëren van een model waarbij oplossingen centraal worden gesteld. HPE biedt een uitgebreid pakket aan tools om partners te helpen bij de verkoop, zoals reference architectures, solution guides, klantpresentaties en quick reference cards.
  • Nieuwe Silver Data Center Specialisatie om HPE-oplossingen te verkopen, variërend van servers, storage en datacenter networking. De specialisatie zorgt dat partners minder trainingstijd nodig hebben en geeft verkoopteams de benodigde skills om het HPE-portfolio - inclusief Arista, SimpliVity en Nimble - effectief te verkopen.
  • Knowledge Credit Simplification is op hetzelfde curriculum gebaseerd als voor werknemers van HPE. Partners blijven daardoor gefocust op content die aansluit bij bedrijfsprioriteiten en -resultaten en hoeven zich minder bezig te houden met administratieve werkzaamheden.

HPE Partner Ready Digital Marketing-programma

Met de introductie van het HPE Partner Ready Digital Marketing-programma helpt HPE partners ook op het gebied van digital marketing. Het programma levert hiervoor onder meer resources, tools, content, campagnes en educatie, waarmee partners klantcontact kunnen versterken en hun netwerk kunnen vergroten. Het programma verenigt alle digitale marketingtools van HPE in één programma, zodat partners de tools eenvoudiger en sneller kunnen gebruiken.

“Ik spreek partners dagelijks over hoe we de waarde, tools en expertise kunnen ontwikkelen die zijzelf en onze klanten verwachten”, aldus Denzil Samuels (foto), Senior Vice President, Worldwide Indirect Sales bij HPE. “De meest recente updates aan ons Partner Ready-programma en het nieuwe digital marketingprogramma laten zien hoe we ons inzetten om aan de behoeften van onze partners tegemoet te komen.”

Versnel de digitale transformatie

De recente lancering van HPE Pointnext stelt partners in staat een impuls te geven aan de digitale transformaties van hun klanten. HPE Pointnext ontwikkelt nieuwe diensten voor schaling en levering via de channel, systems integrators en advisory partners. De diensten zijn gericht op het delen van kennis op gebied van belangrijke oplossingen. Met HPE Partner Ready for Services genereren partners en hun klanten nieuwe omzetstromen en wordt de verkoopsnelheid verhoogd doordat zij end-to-end oplossingen kunnen aanbieden met HPE Pointnext. HPE kondigt vandaag ook Capacity Care van HPE Pointnext aan, een nieuwe oplossing geschikt voor het middensegment van de markt. Capacity Care biedt partners capaciteitsmonitoring en ondersteuning voor de HPE ProLiant Gen10-systemen. Deze service combineert het gebruik van tracking, capaciteitsmonitoring en consultatie voor inzichtelijk capaciteitsmanagement, waarbij het gebruiksniveau steeds meer lijkt op dat van de cloud. 

Meer omzet met het HPE Partner Ready Digital Marketingprogramma

De “customer journey” wordt door verandering in het koopgedrag van de klant steeds belangrijker. In de digitale wereld bepalen klanten zelf hun eigen research- en koopprocessen. Daardoor is een actievere benadering nodig waarbij tools en content afgestemd zijn op de informatievergaring van klanten. Het HPE Partner Ready Digital Marketing-programma helpt hierbij. Met gebruik van content, tools en resources zetten partners hun digital marketingactiviteiten effectiever in. Het nieuwe programma maakt dit voor partners op drie manieren mogelijk:

 

  • Samenwerken: Partners profiteren van toegang tot Partner Marketing Managers, Marketing Services Agencies, Market Development Funds (MDF) en evenementen ten behoeve van hun marketingplanning en -executie
  • Leren: Partners kunnen hun digital marketing skills verbeteren met behulp van resources en training, zoals workshops, on-demand content, content voor thought leadership en handleidingen voor de nieuwste trends op gebied van digital marketing.
  • Bekrachtigen: partners kunnen het digital marketingproces versnellen door gebruik te maken van HPE-tools en co-marketing content voor campagnes. Met behulp van Product & Solutions Now, Content Syndication, het Partner Ready Social Media Center en de Partner Marketing Concierge Service kunnen partners hun marketingcampagnes snel en eenvoudig lanceren. Nieuwe verbeteringen zijn de one-click downloads van de content van het Partner Ready Social Media Center en de uitbreiding van taalondersteuning in het Duits, Frans, Italiaans, Spaans en Japans.

 

Uitgebreid HPE-portfolio

HPE blijft zich richten op groei, zowel organisch als anorganisch, met als doel partners en klanten beter te helpen transformeren en groeien in het huidige tijdperk van digitale disruptie. De recente overnames van SimpliVity, Cloud Cruiser en Nimble Storage dragen bij aan de strategie van HPE om hybride IT eenvoudiger te maken via een software-defined infrastructuur.

Daarnaast verbetert HPE de software-defined infrastructuur met vooraf geïntegreerde, geteste en ondersteunde software van spelers in snelgroeiende markten als containers, hybrid cloud en big data. Dit biedt servicemogelijkheden voor partners en integrators, zoals nieuwe en verbeterde integraties met producten die door Docker, Mesosphere en andere softwarepartners worden aangekondigd.

Alliantes versterken

HPE versterkt ook zijn allianties in verschillende sectoren, waardoor gezamenlijke oplossingen ontstaan om aan de behoeften van specifieke industrieën te kunnen voldoen. Zo kondigen HPE en Wipro Technologies een uitbreiding van hun samenwerking aan met een nieuwe 'go-to-market' overeenkomst. Deze overeenkomst combineert de infrastructure-as-a-service producten van Wipro met HPE Flexible Capacity. Andere voorbeelden van onlangs aangekondigde allianties zijn GE Digital voor het industriële internet, Nokia voor slimme steden en Tata Communications voor het bouwen van ’s werelds grootste IoT-netwerk in India.

“HPE’s uitgebreide partnerships met ISV’s en de branchespecifieke allianties bieden partners en system integrators nieuwe kansen voor services rondom applicaties, data en netwerkintegratie”, aldus Olivier Suinat, Senior Vice President, Global Industries & Strategic Alliances. 

Terug naar nieuws overzicht