BT One Collaborate Spark maakt gebruik van Cisco technologie

29-06-2017 | door: Wouter Hoeffnagel

BT One Collaborate Spark maakt gebruik van Cisco technologie

BT lanceert BT One Collaborate Spark. Deze nieuwe dienst stelt teams in staat om intuïtiever en productiever samen te werken, ongeacht de locatie en de gebruikte apparatuur. De nieuwe service bestaat uit een combinatie van de samenwerkingstools van Cisco Spark en de spraakdiensten van het BT One Cloud Cisco-platform.

Cisco Spark is een gehoste samenwerkingstoepassing die een berichtenservice voor teams, online vergaderen, spraak- en videotelefonie en interactief tekenen biedt. De dienst maakt gebruik van end-to-end versleuteling en wordt op abonnementsbasis geleverd, waarbij klanten per gebruiker, per maand betalen. Hierdoor kunnen op verzoek diensten worden toegevoegd.

Toegankelijk via een app

De toepassing is toegankelijk via een app op desktop- en mobiele apparatuur. Op iOS-apparaten is de service beschikbaar als native toepassing, wat inhoudt dat gesprekken automatisch via Spark lopen in plaats van het openbare netwerk. Gebruik op specialistische ruimte- of desktopgebaseerde samenwerkingsapparatuur is ook mogelijk.

De combinatie van Cisco Spark en de spraakdiensten van het BT One Cloud Cisco-platform helpt klanten om kosten te besparen door gesprekken automatisch via het One Cloud-netwerk te leiden, zodat internationale belkosten worden vermeden of verlaagd. Daarnaast profiteren gebruikers van een meer uniforme communicatie-ervaring.

Cisco Spark Board

BT biedt optioneel ook het Cisco Spark Board, een nieuw samenwerkingsapparaat dat is geïntegreerd in BT One Collaborate Spark. Het Spark Board kan niet alleen dienst doen als 55 inch presentatiescherm, maar ook als digitaal whiteboard en videoconferencingoplossing.

De nieuwe service wordt als eerste in de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk geïntroduceerd. Op termijn wordt de dienst wereldwijd gelanceerd.

Terug naar nieuws overzicht
Cloud