Meetroo Entree dashboard biedt toegang tot bedrijfsinformatie en applicaties

03-07-2017 | door: Redactie

Meetroo Entree dashboard biedt toegang tot bedrijfsinformatie en applicaties

Meetroo lanceert het product Meetroo Entree; een dashboard waarmee bedrijfsmedewerkers op een intuïtieve en laagdrempelige manier toegang hebben tot alle bedrijfsinformatie en applicaties waar ze dagelijks mee werken. Het nieuwe product is ontwikkeld door Meetroo, een Nederlands bedrijf dat software levert rond Microsoft Office 365. Het bedrijf heeft als missie medewerkers gelukkiger te maken, door de stortvloed aan informatie beter te kunnen filteren.

Meetroo Entree is ontstaan vanuit het gegeven dat medewerkers slecht toegang hebben tot informatie. Een traditioneel intranet voldoet al lang niet meer, en ook de zogenaamde ‘sociale intranets’ overladen gebruikers met vele tientallen links per pagina. ,,Ooit werd er gedacht dat een intranet de vorm van een website moet hebben. Dat was een grote denkfout”, aldus Meetroo-oprichter Maarten Visser. Meetroo Entree vervangt het traditionele intranet en is ontworpen op dezelfde manier als de applicaties op onze smartphone en PC.

Zonder enige vorm van training is Meetroo Entree direct te gebruiken. Zo is alle informatie te vinden op slechts drie pagina’s: home, feeds en hub. Feeds toont wat er gebeurt binnen de organisatie en de hub is de plek waarmee je op ieder device met enkele klikken navigeert naar alle interne en externe apps en informatiebronnen. Daarnaast kunnen medewerkers direct feedback geven, of via Skype vragen stellen aan de interne eigenaar of leverancier van een applicatie of informatiebron, zonder eerst te moeten achterhalen wie of welke organisatie deze beheert, aldus Visser.

IT-service providers

Niet alleen voor gebruikers van Office 365, maar ook voor de IT-service providers die het platform beheren voor hun klanten is het product een uitkomst. Volgens recente cijfers van het CBS kent een kwart van alle IT-bedrijven een personeelstekort; een probleem dat in de toekomst alleen maar groter wordt. Daarnaast wordt van IT-bedrijven nog steeds verwacht dat ze een ‘one stop shop’ zijn. Omdat het onmogelijk is specialist te zijn op alle IT-deelgebieden wordt het steeds noodzakelijker samen te werken. Met de Service Store binnen Meetroo Entree kunnen IT-service providers applicaties en diensten van derden aanbieden. Verder is het product eenvoudig, veilig en binnen twee dagen te leveren aan honderden Office 365 klanten, aldus Visser.

Sales

Ook biedt het product de mogelijkheid supportkosten te verlagen door de laagdrempelige toegang tot handleidingen en middels de geïntegreerde chatfunctie via Skype for Business. Doordat supportsystemen zoals Topdesk, Zendesk en Autotask zijn te integreren, vinden klanten makkelijker hun weg naar veelgestelde vragen en het aanmaken van een ticket, waardoor de druk op telefonische helpdesks afneemt. Daarnaast geeft het product inzicht in het gebruik van databronnen en applicaties binnen de organisatie. Iedere klik in het product wordt geregistreerd, vergelijkbaar met de manier van Google Analytics. Met machine learning (Azure ML) en vooraf gedefinieerde modellen kan de software aan IT-service providers en haar klanten geautomatiseerd suggesties doen over het gebruik van Office 365 en Office 365 add-ons. Dit noemt Meetroo presales automation, een functionaliteit die saleskosten verlaagt en de toegevoegde waarde voor klanten sterk verhoogt zo beweert Visser.

Terug naar nieuws overzicht
Software