Redactie - 19 juli 2017

KPN en Content Guru leveren Cloud Contact Center aan Sanoma

KPN en Content Guru hebben een overeenkomst ondertekend met Sanoma. De overeenkomst betreft de levering van diensten voor één centrale Cloud Contact Center oplossing voor de Sanoma-onderdelen VanIn in België en Aldipress in Nederland. Voorheen werden verschillende oplossingen gebruikt, die tevens verouderd waren.

VanIn en Aldipress zijn onderdeel van Sanoma Group, een media- en educatiebedrijf dat informatie en entertainment verzorgt voor miljoenen mensen in een groot aantal Europese landen. In Nederland is Sanoma bekend van merken als Libelle, Margriet, Donald Duck en NU.nl.

De bestaande contact center faciliteiten voor VanIn en Aldipress waren niet uniform en tevens verouderd. Omdat in de nabije toekomst ook andere Sanoma-onderdelen met dezelfde uitdaging te maken zouden gaan krijgen, heeft Sanoma in de zomer van 2016 een RFP gepubliceerd met als doel de verschillende contact center oplossingen die in Europa in gebruik zijn te harmoniseren. Ook de integratie met de Skype4Business kantoortelefonie-omgeving was een harde eis.

Sanoma heeft daarom gekozen voor storm Cloud Contact Center, dat zorgt voor één centrale omgeving die voor alle nevenvestigingen in alle landen separaat ingesteld en beheerd kan worden. Voordeel voor Sanoma hierbij is dat de uiteenlopende wensen van deze locaties optimaal ingevuld kunnen worden terwijl toch het voordeel van één geïntegreerde multichannel contact center dienstverlening behouden blijft.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!