Redactie - 20 juli 2017

Oracle Cloud at Customer diensten uitgebreid

Om organisaties te ondersteunen bij het verplaatsen van workloads naar de cloud, terwijl ze hun data op eigen locatie beheren, komt Oracle met een aanvulling op de diensten die beschikbaar zijn via Oracle Cloud at Customer. Het portfolio omvat naast alle grote Oracle PaaS-categorieën nu voor het eerst ook de SaaS-diensten van het bedrijf. Oracle Cloud at Customer is sinds de introductie vorig jaar hard gegroeid. Inmiddels hebben vooroplopende bedrijven verspreid over zes continenten en in meer dan dertig landen de oplossing al geïmplementeerd, waaronder AT&T en Bank of America.

Oracle Cloud at Customer is volgens de leverancier ontworpen om een van de grootste struikelblokken van cloudadoptie weg te nemen, namelijk problemen met betrekking tot dataprivacy en de opslaglocatie van data. Hoewel organisaties hun workloads maar al te graag naar de public cloud willen verhuizen, worden veel ervan tegengehouden door onder meer bedrijfsgerelateerde en wettelijke eisen waaraan zij moeten voldoen. De diensten van Oracle geven bedrijven een keuze in waar data en applicaties worden opgeslagen, en een soepeler manier voor het verplaatsen van bedrijfskritische applicaties naar de public cloud.

“Oracle Cloud at Customer is een reactie op de overgebleven obstakels voor cloudadoptie en verandert deze obstakels in mogelijkheden door klanten de locatie van hun clouddiensten zelf te laten bepalen”, zegt Thomas Kurian, President Product Development van Oracle. “We bieden een dienst die onze klanten in staat stelt te profiteren van Oracle Cloud-diensten, inclusief SaaS, PaaS en IaaS, zowel in hun eigen omgeving als in onze cloud. Klanten profiteren van alle voordelen van het robuuste cloudaanbod van Oracle binnen hun eigen datacenters en volledig beheerd en ondersteund door Oracle.”

Hardware

Aan de basis van Oracle Cloud at Customer ligt een modern cloudinfrastructuurplatform gebaseerd op Oracle-hardware, software-defined storage en networking. Oracle beheert en onderhoudt de infrastructuur op de klantlocatie, zodat klanten zelf zich kunnen focussen op het gebruik van de IaaS-, PaaS- en SaaS-diensten. Het platform van Oracle Cloud at Customer is hetzelfde platform dat wereldwijd de Oracle Cloud ondersteunt.

Vanwege de vraag blijft Oracle de diensten uitbreiden, die beschikbaar zijn via Oracle Cloud at Customer. Klanten hebben nu toegang tot alle grote PaaS-categorieën van Oracle, inclusief Database, Application Development, Analytics, Big Data, Application and Data Integration en Identity Management. Deze diensten profiteren van de recente verbeteringen aan het onderliggende Cloud at Customer-platform, zoals bijvoorbeeld servers met snellere CPU’s, maar ook all-flash block storage voor een nog betere ondersteuning van enterprise-workloads.

SaaS

Daarnaast zorgt Oracle er voor het eerst voor dat verschillende SaaS-diensten beschikbaar zijn via Oracle Cloud at Customer, waaronder Enterprise Resource Planning, Human Capital Management, Customer Relationship Management en Supply Chain Management. Grote organisaties zetten deze nieuwe optie inmiddels in om hun belangrijkste bedrijfsactiviteiten te moderniseren en te profiteren van de innovatie binnen Oracle-SaaS zonder gevoelige applicatiedata uit het oog te hoeven verliezen. Met de komst van SaaS-diensten naar Oracle Cloud at Customer hebben klanten toegang tot Oracle Cloud-diensten binnen de volledige cloudstack die toegankelijk zijn binnen hun eigen datacenters. En dat allemaal in een managed model op basis van een abonnement.

Cloud

Ook beschikbaar is de Oracle Big Data Cloud Machine, een geoptimaliseerd systeem dat een robuust Hadoop- en Spark-platform biedt met de kracht van eigen nodes en de flexibiliteit en eenvoud van een cloudaanbod. Organisaties hebben hiermee op basis van een abonnement toegang tot verschillende Hadoop-, Spark- en analytics-tools binnen hun eigen datacenters.

Oracle Cloud at Customer biedt de volgende Oracle Cloud-diensten

  • Infrastructuur: biedt elastic compute, containers, elastic block storage, object storage, virtual networking en identity management voor het eenvoudiger verplaatsen van Oracle- en non-Oracle-workloads naar de cloud.

  • Data Management: biedt klanten de mogelijkheid om de nummer 1-database te gebruiken voor het beheren van data-infrastructuur in de cloud met Oracle Database Cloud. Hieronder valt ook Oracle Database Exadata Cloud voor extreme performance, en Oracle MySQL Cloud.

  • Big Data en Analytics: stelt bedrijven in staat gebruik te maken van één platform binnen de gehele organisatie voor toegang tot data die nieuwe inzichten opleveren. Inclusief uiteenlopende big data-clouddiensten, zoals Oracle Big Data Cloud Service, Oracle Analytics Cloud en Oracle Event Hub Cloud.

  • Application Development: laat organisaties Java-applicaties in de cloud ontwikkelen en uitrollen met gebruik van Oracle Java Cloud, Oracle Application Container Cloud, Oracle Container Cloud en Oracle WebCenter Portal Cloud.

  • Enterprise Integration: vereenvoudigt zowel de integratie van on-premise-applicaties naar cloudapplicaties, als de integratie van cloudapplicatie naar cloudapplicatie met gebruik van Oracle Integration Cloud, Oracle SOA Cloud, Oracle Data Integrator Cloud, Oracle GoldenGate Cloud, Oracle Managed File Transfer Cloud en Oracle Internet of Things Cloud.

  • Security: ondersteunt organisaties in het gebruik van Oracle Identity Cloud voor het implementeren en beheren van een consistent identity en access management-beleid.

  • Software-as-a-Service: voorziet organisaties van een volledige softwaresuite voor de dagelijkse bedrijfsvoering, inclusief Oracle ERP Cloud, Oracle CX Cloud, Oracle HCM Cloud en Oracle Supply Chain Management Cloud.

Copaco | BW 25 maart tm 31 maart 2024 Trend Micro BW BN week 10-11-13-14-2024
Copaco | BW 25 maart tm 31 maart 2024

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!