Adobe leidt Gartner Magic Quadrant voor Web Content Management

08-08-2017 | door: Redactie

Adobe leidt Gartner Magic Quadrant voor Web Content Management

Adobe is door Gartner als de leider gepositioneerd in het onderzoeksrapport ‘Magic Quadrant for Web Content Management 2017’. Adobe is een van de 18 leveranciers die in het rapport is onderzocht en is als hoogst gepositioneerd in het leiderskwadrant voor de categorie ‘completeness of vision’. De criteria bij deze categorie waren marktinzicht en –strategie, salesstrategie, productstrategie, businessmodel, verticale-, industrie en geografische strategie en innovatie.

De Gartner Magic Quadrant beoordeelt aanbieders op hun productvisie en hun vermogen om die visie ten uitvoer te brengen. Het is een van de meest betrouwbare en invloedrijke publicaties in de branche voor een objectieve kijk op het web content management-landschap. In het net verschenen rapport beoordeelt Gartner 19 WCM-aanbieders.

Andere leiders naast Adobe zijn Sitecore, Acquia, Oracle, IBM, Episerver en Bloomreach.

Challengers ofwel uitdagers zijn OpenText, SDL, Automatic, Progress en Kentico Software.

Bedrijven met een visie zijn CoreMedia en Crownpeak.

Niche spelers zijn e-Spirit Squiz, eZ Systems en GX Software.

Enkele spelers melden trots te zijn over hun positie in de Magic Quadrant for Web Content Management 2017’:

“Voor ons is de opname in de marktleiders-kwadrant een duidelijke erkenning van onze open en intelligente technologie-visie”, zegt Raj de Datta, co-founder en CEO van BloomReach. “Het laat volgens ons ook de synergie zien tussen de AI-gedreven personalisatietechnologie van BloomReach en Hippo’s visionaire content management systeem die nu geïntegreerd zijn in één open platform dat snelle innovatie op IT- en marketinggebied mogelijk maakt. De e-commerce branche heeft altijd voorop gelopen als het gaat om digitale innovatie en met onze op AI en machine learning gebaseerde digital commerce search en personalisatie-producten hebben wij de afgelopen acht jaar op dit gebied het innovatietempo bepaald. Met de toevoeging van Hippo’s state-of-the-art web content management systeem - nu BloomReach Experience genoemd - aan ons portfolio, zijn we in staat om deze capaciteiten verder en branche-overstijgend door te ontwikkelen. Op die manier maken we 1-op-1 gepersonaliseerde experiences beschikbaar voor ieder bedrijf en iedere organisatie wereldwijd.”

“We zijn er bijzonder trots op deze positie nu al acht jaar op rij in te nemen, wat een enorme verdienste is van de inspanningen van het hele team van Sitecore en een goede afspiegeling van de waarde die onze klanten hechten aan onze technologie”, stelt Ryan Donovan, SVP Product Management bij Sitecore. “De markt voor WCM heeft zich de afgelopen tien jaar aanzienlijk ontwikkeld en wij zijn daarbij in staat gebleven in hoog tempo te vernieuwen om het sterkste WCM-aanbod in de markt te zetten. Met Sitecore beschikken grote en middelgrote bedrijven over een veelomvattend, verbonden en integreerbaar platform om de digitale betrokkenheid van hun klanten te bevorderen, net als de digitale transformaties binnen hun eigen organisatie.”

  gartner-cms-web-management.jpg

Terug naar nieuws overzicht