Witold Kepinski - 04 september 2017

Microsoft Unified Support vervangt Premier Support Programma

Microsoft heeft een nieuw programma in het leven geroepen om technische ondersteuning te verlenen aan organisaties genaamd Microsoft Unified Support. Deze vervangt het huidige Premier Support-programma. 

Het nieuwe programma is in sommige markten al in gebruik. Het bestaan van het nieuwe programma werd eerder door ZDnet-journalist Mary Jo Foley in een artikel beschreven. Ze baseerde haar informatie op basis van een Microsoft vacaturelijst.

Services

Microsoft Unified Support maakt deel uit van de Microsoft Services-organisatie. Het betreft de grootste Microsoft Support transformatie in de afgelopen twintig jaar, waarbij modernisering van Microsoft diensten naar klanten toe worden doorgevoerd.

Het nieuwe ondersteuningsprogramma (voorheen bekend met de codenaam "Volta") is ontworpen om de ondersteuningsbehoeften van klanten met behulp van Microsoft-diensten beter te adresseren.

Microsoft Unified Support is al in verschillende landen gelanceerd, waaronder de VS, Groot-Brittannië, Canada, Duitsland, Frankrijk, Australië, Zweden en Mexico, aldus een Microsoft woordvoerder. Microsoft Unified Support wordt uiteindelijk aangeboden aan alle commerciële klanten met wereldwijde beschikbaarheid tegen het einde van FY19.

Microsoft Unified Support heeft drie ondersteuningsniveaus:

Core Support: biedt betaalbare toegang tot probleemoplossing, conciërgediensten, verhoogde reactieve ondersteuning, zelfhulpbronnen en data-driven inzichten voor toekomstige plannen.

Advanced Support: is een evenwicht van reactieve en preventieve ondersteuning die de continuïteit van de business helpt bij het verwerken van kritieke problemen, automatisch escalatiebeheer, toegang tot Microsoft-experts om nieuwe technologie te evalueren en klanten te helpen bij planning voor veranderingen.

Performance Support: biedt gepersonaliseerde ondersteuning met de snelste reactietijden met ondersteunde SLA's, productgroep betrokkenheid, een toegewezen support architect om plannen te maken en ingenieurs om de planning te beoordelen.

Webportaal

Op de Microsoft Services-webportaal worden momenteel alleen de oude Premier-opties weergegeven. Onder het Premier Support-programma heeft Microsoft 8000 wereldwijde supportspecialisten beschikbaar, volgens een Microsoft-brochure ( PDF-download ).

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!