Wouter Hoeffnagel - 05 september 2017

Nutreco kiest voor Microsoft Dynamics 365

Mondiale producent van diervoeding Nutreco rol wereldwijd Microsoft Dynamics 365 online uit. De overstap naar de cloudvariant van Dynamics CRM wil Nutreco klantsegmenten beter kunnen bedienen en zowel effectiever als doelgerichter kunnen werken. Daarnaast moet de migratie de wereldwijde adoptie van CRM binnen Nutreco stimuleren. De diervoederproducent voert de implementatie uit samen met CRM Partners, een Customer Engagement-specialist in de agrisector, en Microsoft. Nutreco wordt door deze keuze de grootste Dynamics 365-klant van Microsoft in Nederland.

Nutreco werkt al enkele jaren samen met CRM Partners en gebruikt momenteel Dynamics CRM 2011. Ongeveer 1.400 medewerkers uit diverse business units in ruim 36 landen gaan dit jaar gebruikmaken van het nieuwe Dynamics 365-platform. Dit zal in de komende jaren gaan groeien naar 2.300 gebruikers. Nutreco verwacht de technische migratie samen met CRM Partners in het vierde kwartaal van 2017 af te ronden. Het bedrijf kiest bewust voor een ‘no-mod-policy’ en vaart mee op alle standaarden van Microsoft. Door geen maatwerk te gebruiken kan Nutreco in de toekomst eenvoudig upgraden, integreren en gebruik kan maken van de nieuwste technologie.

Cloud

Nutreco kiest voor één installatie in de cloud. Het bedrijf bestaat uit diverse onderdelen die ieder markt- en regiospecifieke wensen en behoeften hebben als het gaat om CRM. Met Dynamics 365 online kan iedere business unit CRM naar wens configureren, bijvoorbeeld voor lead management, key accountmanagement, marketing automation of end user engagement. Dynamics 365 kan worden geïntegreerd met Office 365 (zoals Yammer, Outlook en Excel) en de analyseoplossing Power BI. Met laatstgenoemde kunnen alle medewerkers data uit het CRM-platform eenvoudig analyseren en erover rapporteren.

Naast de technische implementatie richt de diervoerderproducent ook een tweejarig businessimplementatieprogramma in. Hierin wordt gewerkt aan een gestandaardiseerde methode voor het vaststellen van de volwassenheid van de CRM-implementatie. Op basis hiervan wordt een specifiek implementatie- en verbetertraject opgesteld. Dit moet medewerkers helpen om CRM niet alleen te gebruiken om data in vast te leggen, maar ook om daadwerkelijk meer intelligentie uit het systeem te halen.

Volgende stap in CRM-strategie

Jan van Assen, Director Commercial IT & Digital bij Nutreco: “De overstap naar Dynamics 365 online is echt een volgende stap in onze CRM-strategie. We hebben nu een programma ingericht dat niet alleen oog heeft voor CRM als technische tool, maar ook voor het werkelijk integreren van de tool in de marketing- & salesactiviteiten van Nutreco. Door beide zaken te combineren kunnen we ervoor zorgen dat we onze klantbehoeften beter kennen en daardoor meer waarde kunnen toevoegen. De jarenlange samenwerking met CRM Partners en Microsoft helpt ons daarnaast enorm in het vormgeven van dit programma. Zo heeft CRM Partners ons ook meegenomen naar andere klanten om de oplossing in praktijk te ervaren.”

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!