ServiceNow Business simulatie helpt organisaties bij implementatie DevOps
ServiceNow organiseert in samenwerking met partner Plat4mation en GamingWorks ‘The Phoenix Project – ServiceNow’. Deze business simulatie helpt organisaties om op interactieve wijze de basisprincipes van DevOps te ervaren en begrijpen. De koppeling met ServiceNow zorgt er bovendien voor dat deelnemers ervaren hoe de oplossingen van ServiceNow hier optimaal ondersteuning bij bieden. ‘The Phoenix Project – ServiceNow’ vindt plaats op 14 september in Hotel Okura in Amsterdam.
De simulatie is gebaseerd op de full day serious business simulation ‘The Phoenix Project’, dat gebaseerd is op het gelijknamige boek van Gene Kim. GamingWorks verwierf de exclusieve rechten om deze simulatie te bouwen. ‘The Phoenix Project – ServiceNow’ leert deelnemers op een effectieve wijze de aspecten People, Process en Technology bij elkaar te brengen en zo software snel en foutloos op te leveren.
Organisaties worden steeds vaker geconfronteerd met snel veranderende behoeften van eindgebruikers. Ze zoeken naar manieren om meer agile te worden en snel op deze veranderingen in te kunnen spelen. Een DevOps-benadering van productontwikkeling is hiervoor een oplossing,maar veel bedrijven worstelen met de juiste toepassing en implementatie. Traditioneel zijn Development en Operations namelijk niet gewend om intensief samen te werken en een cultuurverandering is in veel gevallen noodzakelijk. Plat4mation heeft samen met GamingWorks een digitaal element toegevoegd door de simulatie te porten naar ServiceNow.
ServiceNow is als Service Management platform zeer geschikt om de implementatie van DevOps binnen een organisatie te faciliteren en een DevOps manier van werken te stroomlijnen. ServiceNow biedt in haar oplossing de functionaliteit om zowel ‘Planned’ als ‘Unplanned’ gebeurtenissen te beheren. Gebruikers werken bovendien met één platform waarop alle voor hen relevante activiteiten - inclusief prioritering - overzichtelijk te zien zijn.
The Phoenix Project – ServiceNow
De simulatie in Hotel Okura wordt gespeeld door twee multidisciplinaire
teams, zij zullen de DevOps-principes tijdens een ronde van de business simulatie ervaren. Daarin werken ze aan business- en IT-projecten, ontvangen ze nieuwe eisen vanuit de organisatie en moeten ze omgaan met externe invloeden op de ontwikkeling en uitrol van projecten.
Na deze eerste ervaring, zal het digitale element waarbij het ServiceNow-platform wordt toegepast geïntegreerd worden om de automatisering en communicatie binnen de teams te structureren. Door middel van een gedetailleerde uitleg en enkele voorbeelden zal deze toepassing vervolgens uitgebreid worden behandeld. Als vervolg op 14 september is het mogelijk om deze workshops bij Plat4mation te boeken. Daarbij doen deelnemers diepgaande kennis op over hoe automatisering en communicatie op het platform van ServiceNow worden gestroomlijnd. Hierdoor wordt de DevOps manier van werken optimaal ondersteund en verbetert de business performance aanzienlijk.
“Wanneer je als organisatie te maken hebt met snel veranderende behoeften van eindgebruikers of eisen vanuit de eigen organisatie is een DevOps-benadering onmisbaar. Maar voor veel organisaties is het lastig om te bepalen hoe een dergelijke benadering er in de praktijk uit moet zien,” zegt Michael Maas (foto), Area VP Noord-Europa, ServiceNow. “Met ‘The Phoenix Project – ServiceNow’ ervaren ze dat gestructureerde automatisering en communicatie de basis vormt voor een succesvolle implementatie.”
De business simulatie ‘The Phoenix Project – ServiceNow’ zal tijdens één van de breakouts plaatsvinden op 14 september tussen 08.30 – 13.30 uur in Hotel Okura, Amsterdam. Aanmelden kan via http://info.servicenow.com/LimitlessIT-NL.