Witold Kepinski - 13 september 2017

HP University biedt partners opleidingen en certificeringen

HP introduceert de HP University waarbij sales medewerkers worden opgeleid en gecertificeerd voor de verkoop van nieuwe modellen en diensten. Hiermee wil het bedrijf zijn duizenden wereldwijde partners helpen rond transformatie van transactionele sales naar een model van wederkerende omzet en services.

Dit meldt HP Vice President of Worldwide Partner Sales Strategy Thomas Jensen tijdens de HP ReInvent 2017 partner conferentie in San Francisco. HP University combineert verkoopvaardigheidsopleidingen, productopleidingen en certificeringen om het partner ecosysteem van HP te kunnen migreren naar meer evoluerende bedrijfsmodellen, zoals contractuele en abonnementsverkopen. 

DaaS

De HP University moet ertoe leiden dat de sales van zijn 18.000 partners aansluit op wensen van klanten en prospects die nieuwe gebruiksmodellen willen zoals Device as a Service (DaaS), security, mobility, en managed print services.

HP biedt zijn partners verschillende sales trainingen zoals verkoop van oplossingen, basiskennis van sales en overtuigen met goede sales pitches richting CxOs zoals een CIO en CEO. Cursussen zoals Strategic Solution Selling zullen de sales mensen van partners trainen in het schetsen en inzien van in realistische zakelijke problemen en strategieën bieden om belangrijke klantuitdagingen te ontdekken, voorstellen te doen en de juiste zakelijke voorstellen aan de klanten te bieden

Het globale programma van HP University combineert online en live trainingen in 170 landen en wordt aangeboden in 11 talen.

Door: Witold Kepinski

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!