Witold Kepinski - 13 september 2017

HP zet vaart achter Device-as-a-Service (DaaS)

HP zet vaart achter zijn Device-as-a-Service (DaaS) met drie proposities die partners moeten helpen bij het afsluiten van device deals die enkele jaren duren. Dit meldt HP op zijn ReInvent 2017 partner conferentie in Chicago.

HP DaaS is een managed service dat bestaat uit hardware, support en IT services waarbij een prijs per maand voor het gebruik van een device (desktops, notebooks, tablets, workstations, point-of-sale systems op een Windows, iOS, of Android tec...) wordt betaald. Hierdoor hebben IT-afdelingen meer tijd voor andere zaken.

Beheer

De nieuwe proposities bestaan uit Simplified, Enhanced en Premium. Deze diensten hebben onder andere pro-actieve analytics en beheertoepassingen waaronder een artificial intelligence gebaseerde Solution Recommendation tool die downtime voorkomt en de productiviteit van werknemers verhoogd, aldus Bill Avey, vice president and general manager, Personal Systems Services bij HP Inc.

Analytics

De proposities zijn een combinatie van hardware, life-cycle services, analytics en proactief beheer die afkomstig is van het HP Device-as-a-Service analytics platform. De artificial intelligence gebaseerde HP Solution Recommendation prototype tool helpt klanten te adviseren welke device het best past bij een gebruiker, bijvoorbeeld een mobiele gebruiker of iemand die vaak op kantoor is.

Verder biedt HP een tool die laat zien wat voor kosten worden betaald als klanten kiezen voor DaaS.

Eerder werd bekend dat VMware Workspace ONE beschikbaar is op het HP DaaS platform voor het beheren van endpoints.

WK

 

 

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!