Redactie - 28 september 2017

Epson belicht triple-bottom-line voordelen van inkjet

Epson start de ‘It’s your choice’ campagne, waarbij Epson’s visie dat bedrijven in Europa een keuze hebben als het gaat om de printtechnologie die zij gebruiken, centraal staat. De campagne beoogt het bewustzijn te vergroten van de zogenaamde triple-bottom-line voordelen van inkjet- t.o.v. laserprinters (ofwel de voordelen van inkjet m.b.t. economische, ecologische en sociale vlak) en hoe de keuze van printtechnologie door bedrijven invloed heeft op het bredere plaatje, namelijk op het milieu en de samenleving.

Ondanks de vele onderzoeken en analyses binnen de printing industrie, die aantonen dat de inkjetprintertechnologie inmiddels beter is dan de lasertechniek, wordt dit nog zeker niet door alle bedrijven in Europa gerealiseerd en omarmd aldus Epson. En aangezien duurzaamheid en de toekomst van de maatschappij hoog op de corporate agenda staan en de rapportage van niet-financiële activiteiten steeds belangrijker wordt, kan inkjettechnologie een significante en positieve bijdrage leveren aan de eco-efficiëntie en de productiviteit van het betrokken personeel zo vindt Epson.

Volgens Epson is het van groot belang dat bedrijven de realiteit en het belang van inkjet versus laser beter begrijpen en nodigt hen dan ook uit deel te nemen aan een korte survey (2 minuten), die licht zal schijnen op deze kwestie.

Meer informatie over de inzet en investeringen van Epson m.b.t. de inkjettechnologie is te lezen in dit bericht.

Copaco | BW 25 maart tm 31 maart 2024 Trend Micro BW BN week 10-11-13-14-2024
Copaco | BW 25 maart tm 31 maart 2024

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!