Witold Kepinski - 17 oktober 2017

Capgemini lanceert zijn nieuwe logo en huisstijl

Capgemini lanceert zijn nieuwe logo en huisstijl image

Capgemini lanceert zijn nieuwe logo en huisstijl. De nieuwe merkidentiteit reflecteert drie unieke kenmerken van Capgemini, toegespitst op de zakelijke uitdagingen van zijn klanten en het ondersteunen van hun digitale ambities. Deze drie pilaren zijn: dynamiek, precisie en mensen.

Handgeschreven logo
Technologie is niets zonder de mensen erachter. Dit is de visie die Capgemini vanaf het begin uitdraagt en waar het nieuwe, handgeschreven logo bij aansluit. Bovendien past het volgens Capgemini goed bij de in 2010 gelanceerde slogan, die nu nog net zo relevant is als in 2010: ‘People matter, results count.’

Schoppenteken
Het nieuw vormgegeven schoppenteken is volgens de IT-dienstverlener vloeiend en dynamisch, wat het evoluerende technologielandschap reflecteert en het vermogen van Capgemini om voortdurend mee te bewegen met de nieuwste ontwikkelingen en innovaties. Tegelijkertijd straalt het de precisie uit die noodzakelijk is om projecten succesvol op te leveren. Het schoppenteken is nu flexibel: vloeiend, vouwbaar en draaibaar.

Kleurenpalet
Het Capgemini blauw is nu levendiger zo beweert de IT-dienstverlener. Het donkere blauw representeert de erfenis van het bedrijf en de betrouwbare uitstraling van het merk en de mensen die er werken, terwijl de lichtblauwe kleur de nieuwe wereld representeert: energiek, inspirerend en een vrijdenkend.  Bovendien staan de twee tinten blauw niet op zichzelf, maar zullen worden ondersteund door een breed palet van frisse kleuren die de nieuwe look en feel verder tot leven wekken.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!