Witold Kepinski - 25 oktober 2017

Extreme Networks lanceert Unified Partner programma

Extreme Networks introduceert een nieuw partnerprogramma waaronder Brocade, Avaya en Zebra channel partners vallen. Het nieuwe Unified Partner programma, dat is gebaseerd op directe partner feedback, is ontworpen om de waardepropositie van channel partners naar klanten uit te breiden waardoor ze hun winstgevendheid en differentiatie kunnen vergroten door een breder portfolio van oplossingen te verkopen en te leveren.

Extreme kondigde dit aan tijdens zijn jaarlijkse Global Partner Summit, die plaatsvindt van 23-26 oktober 2017 in Orlando. Bij het evenement bespreken meer dan 500 toppartners uit 50 landen Extreme's unified partnerstrategie en -programma's.

Deze aankondiging volgt op Extreme's recente overnames van Zebra Technologies WLAN business, Avaya's netwerkbedrijf en zijn voornemen om de netwerktechnologie van Brocade Communications Systems te verwerven, die naar verwachting aan het eind van Oktober 2017.

Het programma is ontworpen om partners door middel van nieuwe oplossingen verkoop verder te belonen door meer software en automatisering te leveren van de campus edge naar het datacenter. Partners worden beloond voor hun investeringen in software, access, campus en datacenter oplossingen.

Kernelementen van het programma: 

Nieuw Uniform Partner Programma  Ontwikkeld in samenwerking met partners uit diverse sectoren van de industrie levert het nieuwe uniforme partnerprogramma ‘best-in-class’ oplossingen naar meer klanten onder de paraplu van één merk, gevormd door Extreme’s high-performance enterprisetechnologie, Zebra’s WLAN business, Avaya’s networking business en – na de afronding van de overname - Brocade’s datacenter networking business. Nieuwe en bestaande partners kunnen profiteren van de voordelen van een uitgebreid en toonaangevend en op winstgroei gericht  partnerprogramma, vier nieuwe specialisatieprogramma’s die de verkoop van oplossingen met toegevoegde waarde belonen, en per partnerniveau gedifferentieerde kortingen vooraf, om het gemak van zakendoen met Extreme nog verder te verbeteren.  Het programma erkent bestaande certificeringen en beschermt zo de door partners eerder gedane investeringen.

Gepersonaliseerde Partner Experience – De Extreme Partner Hub biedt  partners een nieuwe gebruikservaring die een one-stop shop is voor marketingleads, dealregistratie en wereldwijde toegang, zodat partners marketingcontent kunnen selecteren en aanpassen aan hun specifieke businessbehoeften. Partners hebben ook toegang tot Extreme Talk Tracks, die partners op weg helpen bij het verkopen van nieuwe, op verticale markten gerichte technologieën, en het Extreme Bets Program, dat voorziet in op maat gebundelde enablement-oplossingen. 

Loyalteitsprogramma’s – Extreme biedt een nieuwe en alleen op uitnodiging toegankelijke Black Diamond-status, die partners in staat stelt om gepersonaliseerde groeidoelstellingen te bepalen en incentives te kiezen om de persoonlijke ervaring nog verder te verbeteren. Het geüpdatete Ultimate Warrior Program kent incentives voor partners die technologieën uit het gehele portfolio verkopen en beloont de best presterende partners met de Black Diamond-status.

Nieuwe inkomstenstromen en verkoopondersteunende  programma’s  – Het uniforme partnerprogramma voorziet in nieuwe verkoopondersteunende packs waarin partners alles vinden op het gebied van sales- en technische services, tools en de expertise om winstgevend te kunnen groeien. Extreme’s nieuwe Business Transformation Program stelt partners in staat om een specifieke aanpak te kiezen om hun businesses te transformeren, in combinatie met nieuwe consumptiemodellen die inzicht geven in de manier waarop eindgebruikers specifieke applicaties gebruiken op basis van behoefte.

Lees meer hier.

WK

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!