Redactie - 01 november 2017

SAP Hybris introduceert Machine Learning

SAP SE introduceert nieuwe technologieën voor gezichtsherkenning, Machine Learning en het Internet of Things (IoT) die bedrijven in staat stellen om gerichte marketingcampagnes te voeren en winkelervaringen te optimaliseren. Met deze SAP Hybris-oplossingen beweert SAP te blijven innoveren en investeren om de toekomst van klantenbinding en e-commerce vorm te geven,

Het innovatieprogramma voor Machine Learning heeft betrekking op verschillende toepassingsscenario’s op het gebied van marketing, verkoop, klantenservice en e-commerce. Voorbeelden zijn geavanceerde personalisatie, contextuele merchandising, een winkelassistentie-bot, affiniteitsscores, tekstuele analyses van servicetickets en een klantenservice-bot. Samen met tien klanten gaat SAP Hybris mogelijkheden voor Machine Learning integreren met de SAP Hybris Sales Cloud en SAP Hybris Service Cloud.

SAP Hybris Marketing Cloud is uitgebreid met een reeks van oplossingen die marketeers inzicht geeft in de marketingprestaties en -uitgaven:

Een digitale bestuurskamer voor de CMO: Een nieuw, op SAP Digital Boardroom gebaseerd dashboard biedt chief marketing officers een centraal overzicht van alle marketingactiviteiten. Dit dashboard bevat rapportages die het succes van campagnes in kaart brengen en helpen om problemen in een vroegtijdig stadium te signaleren.

Technologie voor gezichtsherkenning: Het digitale innovatiesysteem SAP Leonardo brengt gezichtsherkenning naar SAP Hybris Marketing Cloud. Hiermee kunnen marketeers op een nieuwe manier de aandacht van winkelbezoekers trekken. Op basis van een gezichtsanalyse koppelt de software het geslacht en de leeftijd van winkelbezoekers aan de bedrijfs- of winkelinventaris. Vervolgens worden gepersonaliseerde productaanbevelingen weergegeven op grote displays.

Ingebouwde klantattributie: SAP Hybris Customer Attribution biedt marketeers accurate metingen van marketingcampagnes, zodat ze inzichten verkrijgen in de interesse van klanten. De oplossing verzamelt data voor alle contactpunten tijdens de customer journey. Deze data laat zien waar conversie vandaan komt, zodat marketeers hun budgetten effectiever kunnen inzetten.

Met IoT-technologie ondersteunde campagnes: Marketeers kunnen nu IoT-apparaten inzetten om gepersonaliseerde aanbiedingen aan winkelbezoekers te presenteren. Zo is het mogelijk om een relevante marketingboodschap te verzenden wanneer consumenten een nieuw record op hun fitnesstracker behalen.

Ondersteuning voor de General Data Protection Regulation (GDPR): Dankzij de integrale ondersteuning voor de EU-richtlijn voor databescherming die in mei 2018 van kracht gaat, kunnen marketeers gerichte campagnes voeren waarbij de bescherming van klantengegevens vooropstaat.

Integratie met WeChat: Dankzij ondersteuning voor de Chinese social media-applicatie WeChat helpen de oplossingen van SAP Hybris marketeers om hun reikwijdte uit te breiden naar 889 miljoen gebruikers in China.

 

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!