Redactie - 02 november 2017

Onsite support voorziet Asics van volledige ontzorging

Asics is een internationale organisatie die bekend is van de hardloopschoenen voor zowel fanatieke sporters als professionele atleten. De organisatie vindt haar oorsprong in Japan, waar nog steeds een belangrijk deel van de productie plaatsvindt. In totaal heeft Asics 55 vestigingen verspreid over de hele wereld. Vanuit Nederland wordt de gehele Europese regio bediend.

De zaken gaan goed. Het merk groeit en dat vraagt de nodige innovatie op de ICT-afdeling van Asics. Er is simpelweg te weinig eigen capaciteit om alle IT-werkzaamheden in eigen beheer te houden. Misco Solutions zorgt er als ICT-kennispartner voor dat Asics verzekerd is van de juiste oplossingen die de groei van het bedrijf ondersteunen.

Onsite support
Als vaste leverancier speelt Misco Solutions een adviserende, begeleidende en ondersteunende rol bij het uitvoeren van het ICT-beleid. De zakelijke relatie begon ooit met het leveren van bekabeling, maar bestrijkt inmiddels een veel bredere dienstverlening. Als Onsite Support Engineer is Arjan Doornik voor de lange termijn betrokken bij ICT-projecten bij Asics. Hij vertelt meer over zijn werkzaamheden en de uitdagingen die daarbij komen kijken:

Hoge mate van afwisseling 
“Binnen mijn rol als Onsite Support Engineer bij Misco Solutions kom ik bij veel verschillende organisaties over de vloer. Soms begeleid ik een organisatie met een migratie die slechts een paar weken in beslag neemt. Maar in andere situaties – zoals bij Asics het geval is – ben ik maanden betrokken. Werken bij Asics voelt dan ook echt als werken met collega’s.”

Transitie naar mobiel werken
“Asics is een dynamische organisatie die midden in de transitie zit naar een digitale omgeving. Er wordt steeds meer gebruik gemaakt van flexplekken, waarmee mobiel werken onder medewerkers wordt gestimuleerd. Om dit in goede banen te leiden zijn er zo’n 300 flexwerkplekken gecreëerd waar dubbele schermen geplaatst moesten worden. De medewerkers zijn voorzien van een laptop of een Surface Pro-hybride tablet en konden zo eenvoudig tijd- en plaatsonafhankelijk werken.”

“Wij hebben de devices en schermen geleverd en kregen vervolgens de vraag of we de installatie hiervan konden verzorgen. Omdat we vooraf een site survey hadden gedaan waren we goed op de hoogte van de interne situatie en was de installatie een logische vervolgstap. Na de succesvolle installatie kregen we een aanvullend verzoek om de Active Directory bij te werken.“

Flexibele inzetbaarheid
“Als Onsite Support Engineer word ik erg flexibel ingezet. Afhankelijk van het project verleen ik eerste, tweede of derdelijns support. Als eerste of tweedelijns supportmedewerker is het mijn doel om mezelf zo snel mogelijk onnodig te maken. Enerzijds doordat de aanvragen sterk teruglopen, anderzijds doordat het kennisniveau van de andere supportmedewerkers is toegenomen.”

Steeds meer betrokken   
“Tijdens mijn plaatsing bij Asics leerde ik de organisatie en ICT-processen steeds beter kennen. Hierdoor werden er continu projecten naar mij doorgeschoven. Enerzijds doordat ze door de ICT-manager aan mij toegewezen werden, anderzijds doordat ik ze zelf initieerde. Eigenlijk vulde ik alle open eindjes in die door de eigen ICT-afdeling niet ingevuld konden worden. Ze hadden er simpelweg de tijd er niet voor. Uit de continuering van onze opdracht sprak veel vertrouwen. Een betere blijk van waardering vanuit de klant is nauwelijks denkbaar.”

Kader: interview met Edwin Iedema van Asics

ICT in lijn met groei 

Asics geeft mee dat Misco Solutions beschikt over de juiste mensen en expertise om snel te kunnen schakelen. “Misco Solutions kijkt niet naar de grootte van het project, maar naar het beoogde resultaat,” zegt Edwin Iedema, ICT Manager EMEA binnen Asics. “Die focus leidt tot maatwerkoplossingen die ook op de lange termijn meerwaarde blijven opleveren. Ze denken actief met ons mee en zijn in staat meerdere ICT-trajecten tegelijk te vervullen. Misco Solutions ontzorgt ons volledig, waardoor ICT altijd aansluit bij onze groei.”

Met deze langdurige onsite support van Misco Solutions wordt een hoop werk bij Asics uit handen genomen: “Wij profiteren van een hoop waardevolle expertise, waardoor we IT-trajecten nog beter kunnen invullen,” vertelt Edwin. “De extra handen bieden ons daarnaast de ruimte om meer te focussen op primaire taken. Onderaan de streep levert deze werkwijze dus een hoop zakelijk voordeel op, dat zich vertaalt in een nog hogere dienstverlening naar onze klanten. Wij zijn dan ook zeer tevreden met Arjen. Hij heeft heel goed werk afgeleverd.”

Copaco | BW 25 maart tm 31 maart 2024 Trend Micro BW BN week 10-11-13-14-2024
Copaco | BW 25 maart tm 31 maart 2024

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!