Lenovo ziet omzet stijgen en winst dalen
Lenovo Group ziet haar omzet in het tweede fiscale kwartaal dat einde op 30 september met 18% stijgen ten opzichte van haar eerste financiële kwartaal. De omzet komt uit op $11,8 miljard. Dat is een 5% stijging jaar-op-jaar. De nettowinst daalde met 11 procent naar 139 miljoen dollar.
Het bedrijf zag zijn omzet stijgen in zijn drie belangrijkste bedrijfstakken: data center, mobiel en PC/smart devices. “Een sterke uitvoering van de ‘three-wave strategie’ zorgt voor een constante verbetering van de resultaten in het gehele portfolio”, meldt Lenovo. In het tweede kwartaal groeide het bruto inkomen met 104 miljoen dollar.
Three-wave strategie
“In het laatste kwartaal blijven we voortgang boeken in het transformeren van onze business door onze ‘three-wave strategie’ uit te voeren. We behouden een marktleidende winstgevendheid in onze PC business en realiseren een hogere jaar-op-jaar groei dan de markt”, aldus Yan Yuanqing (foto), bestuursvoorzitter en CEO van Lenovo.
De brutowinst van Lenovo is met 0,3% gestegen tot 1,6 miljard dollar, wat neerkomt op 18,2% kwartaal-op-kwartaal groei. De brutomarge bedroeg 13,7%, wat iets meer is dan een kwartaal geleden. De operationele winstgevendheid van het bedrijf nam met 94 miljoen dollar toe in verhouding met een kwartaal eerder.