Wouter Hoeffnagel - 02 november 2017

Lenovo ziet omzet stijgen en winst dalen

Lenovo Group ziet haar omzet in het tweede fiscale kwartaal dat einde op 30 september met 18% stijgen ten opzichte van haar eerste financiële kwartaal. De omzet komt uit op $11,8 miljard. Dat is een 5% stijging jaar-op-jaar. De nettowinst daalde met 11 procent naar 139 miljoen dollar.

Het bedrijf zag zijn omzet stijgen in zijn drie belangrijkste bedrijfstakken: data center, mobiel en PC/smart devices. “Een sterke uitvoering van de ‘three-wave strategie’ zorgt voor een constante verbetering van de resultaten in het gehele portfolio”, meldt Lenovo. In het tweede kwartaal groeide het bruto inkomen met 104 miljoen dollar.

Three-wave strategie

“In het laatste kwartaal blijven we voortgang boeken in het transformeren van onze business door onze ‘three-wave strategie’ uit te voeren. We behouden een marktleidende winstgevendheid in onze PC business en realiseren een hogere jaar-op-jaar groei dan de markt”, aldus Yan Yuanqing (foto), bestuursvoorzitter en CEO van Lenovo.

De brutowinst van Lenovo is met 0,3% gestegen tot 1,6 miljard dollar, wat neerkomt op 18,2% kwartaal-op-kwartaal groei. De brutomarge bedroeg 13,7%, wat iets meer is dan een kwartaal geleden. De operationele winstgevendheid van het bedrijf nam met 94 miljoen dollar toe in verhouding met een kwartaal eerder.

Verder is met Fujitsu en Development Bank of Japan een Joint Venture gevormd waarin Lenovo een meerderheidsaandeel heeft.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!